New York -tól Sydney -ig nonstop
Előretekintő: Ez egy ütköző, hogy több mint két évtizeddel később a kereskedelmi járatok még mindig nem érinthetik meg a Concorde hólyagos sebességét. A mai repülőgépek 0,74 és 0,85 Mach között hajóznak – ez az édes hely az üzemanyag -hatékonyság érdekében. De ez messze van a Concorde hihetetlen Mach 2.04 -es sebességétől. Megtapasztaljuk-e valaha ezeket a 3,5 órás jaunts-t Londonból New Yorkba? Sajnos nem hamarosan. Ennek ellenére az egyik kanadai repülőgép -társaság közelebb hozza minket, mint valaha, hogy újraélhesse ezt az álomot – legalábbis a magánrepülőgépek területén.
Nem sokan hallottak a Bombardier -ről, a Montrealban székhellyel rendelkező üzleti sugárhajtású gyártóról. A társaság a Boeing, az Airbus és az Embraer kedvelteit vonzza az értékesítési volumenben, bár ezt továbbra is vezetőnek tekintik az üzleti sugárhajtású szegmensben, különösen a csúcsminőségben.
A Bombardier új zászlóshajója, a Global 8000, egy közeli szuperonikus magánrepülőgép, amelyet a Concorde ihlette. Lenyűgöző sebességet és rendkívüli tartományt ígér-mindeközben kényezteti az utasokat, akiknek luxus kényelmi szolgáltatásait általában ötcsillagos szállodákban találják meg.
A Concorde nyugdíjazása óta a leggyorsabb polgári repülőgépré válva a Global 8000 a Mach 0,94 (1 152 km/h) maximális sebességgel büszkélkedhet – csak egy pofaszakáll, hogy félénk a hanggát megtörésével.
De nem csak a nyers sebességről szól. Ez a sugárhajtómű igazi gömbcsont, 8000 tengeri mérföld (14 816 km) állkapocs-csepp tartománya. Ez elegendő ahhoz, hogy New York -ból Sydney -be szünet nélkül repüljön – üzemanyaggal és tartalékkal.
Stephen McCullough, a Bombardier mérnöki és termékfejlesztési vezető alelnöke elmagyarázta, hogy a vállalat arra összpontosított, hogy mi a legfontosabb az ügyfelek számára: tartomány, sebesség és kényelem. „Megkérdeztük magunkat:” Mit tehetünk? „” – mondta.
Az eredmény – a lenyűgöző számokon túl – az innovatív „sima flex szárny” kialakítás, amely lényegében két szárnyként működik. Nagysebességű szárny a sebesség és a hosszú távú hajózás érdekében, valamint egy magas emelő szárny, amely javítja az alacsony sebességű agilitást és tompítja a turbulenciát.
Belül a Global 8000 plüss belső tereket kínál, négy különálló nappali zónára osztva, beleértve egy luxus fő lakosztályt, teljes ággyal és opcionális zuhanyt. A Bombardier az aláírási árnyalati ülésekkel is felszerelte a kabinot, amelynek célja egy súlytalan „nulla-gravitációs” szenzáció biztosítása, amely segít csökkenteni a hátsó feszültséget a hosszú távú járatokon. Az utasokat a legmodernebb technológia veszi körül, beleértve egy olyan rendszert, amely lehetővé teszi számukra, hogy válasszanak a friss külső levegő vagy a recirkulált kabin levegője között.
Az egyik fő Perk, amelyet a sugárhajtású késés csökkentésére terveztek, a repülőgép alacsony kabinmagassága. A Bombardier szerint mindössze 2900 láb – még 40 000 láb feletti repülést is, ha 40 000 láb felett repül – ez az osztály legalacsonyabb szintje.
Talán a legfontosabb a forgalmas vezetők számára, a Global 8000 lényegesen több repülőterre férhet hozzá, mint versenytársai: 1900 még nedves körülmények között, és szárazon is megdöbbentő, 2 050 -re.
A sugárhajtómű 2025 második felében a tervek szerint a szolgáltatásba lép.