Openai, zavarás és még a Yahoo is azt mondták, hogy szeretnének vásárolni krómot
Nagy idézet: A Google elleni folyamatban lévő monopóliumellenes tárgyalás a keresési óriás Chrome Web böngészőjét a heves vita középpontjába helyezte az internetes keresés és a verseny jövőjéről. A szerdán tartott tanúvallomások során Gabriel Weinberg, a rivális (de sokkal kisebb) keresőmotor vezérigazgatója, a DuckDuckgo elmondta a bíróságnak, hogy a Chrome akár 50 milliárd dollár eladási árat is el lehet hozni, ha a szabályozók arra kényszerítik a Google -t, hogy elutasítsa a népszerű böngészőt.
Weinberg becslését egy „boríték-háttérkép” számításként írta le, amely a Chrome hatalmas felhasználói bázisán és a globális elérésén alapul-ez a szám messze meghaladja a korábbi becsléseket, például a Bloomberg elemző, Mandeep Singh által tavaly novemberben kínált 20 milliárd dolláros értékelés. Weinberg hozzátette, hogy egy ilyen árcédulája jóval meghaladja a DuckDuckgo pénzügyi képességeit, megjegyezve: „Ez a DuckDuckgo árkategóriájából származik.”
Ennek ellenére megerősítette, hogy a DuckDuckgo érdekli a Chrome megszerzését, ha a költségek nem lennének akadályok, hangsúlyozva a böngésző stratégiai értékét a keresési ökoszisztémában.
A tárgyalás, amelyet Amit Mehta amerikai kerületi bíró felügyelt, a korábbi határozatát követi, miszerint a Google illegálisan fenntartotta a keresési monopóliumot – részben alapértelmezett megállapodások és preferenciális kifizetések révén, mint például az Apple. Az Igazságügyi Minisztérium, amelyet az államok koalíciója csatlakozik, most olyan gyógyszereket keres, amelyek magukban foglalhatják a Google kényszerítését a Chrome eladására annak érdekében, hogy elősegítsék a nagyobb versenyt a keresési piacon.
A Chrome iránti érdeklődés meghaladja a DuckDuckgo -t. Az Openai és a Zavás vezetõi azt is tanúsították, hogy fontolóra veszik a böngészõ megszerzését, ha azt a bíróság határozatának eredményeként értékesítik.
Nick Turley, az Openai termékvezetője azt állította, hogy a Chrome és az Openai technológiája közötti mélyebb integráció zökkenőmentes, AI-első élményt hozhat létre a felhasználók számára. Turley kijelentette, hogy az Openai korábban a Google -hoz fordult a Power Chatgpt partnerségéről a Google Search API -jával, de a kérelmet tavaly augusztusban elutasították – az Openai -t hagyva a Microsoft Bing -re támaszkodva a keresési eredményekért.
A Pulakity üzleti vezérigazgatója, Dmitrij Shevelenko visszhangzott az érzelmekhez, kijelentve, hogy vállalata lelkesen köt egy disztribúciós megállapodást, vagy akár a Chrome -t is megszerezheti, ha függetlenné válik a Google -tól. Leírta a kisebb vállalatok nehézségeit, amikor a Google beépített disztribúciós csatornáival és a bevétel-megosztási megállapodásokkal való versenyben állnak, amelyeket a Google dominanciájának „kiváltó okaként” jellemez.
A tárgyalás folytatódásával a króm jövője továbbra is bizonytalan. A Google nem kínál Krómot önkéntesen eladásra, és várhatóan fellebbezést fog fellebbezni minden olyan döntéssel, amely kötelezi az elidegenítést. Az eredménynek messzemenő következményei lehetnek az internetes keresés, a digitális hirdetések és a gyorsan fejlődő mesterséges intelligencia területén.