A politikai szerep hatalma?

Forró burgonya: Azok a hirdetők, akik Elon Musk átvételét követően tömegesen elhagyták az X -et, visszatérnek a platformon. A vállalatok aggódtak a szolgáltatáshoz és a Musk ellentmondásos antikumaival kapcsolatban, de úgy tűnik, hogy a Trump adminisztrációban betöltött pozíciója meggyőzi a cégeket, hogy térjenek vissza abban a reményben, hogy politikai előnyök lesznek.

2023 novemberében az IBM felfüggesztette a korábbi X -en, korábban a Twitteren való reklámozását, miután a Media Watchdog jelentése szerint az egyik hirdetése megjelent a Hitler és a náci párt népszerűsítése mellett.

Az Apple, a Walt Disney, a Comcast, a Warner Bros és mások szintén felfüggesztették a reklámokat a platformon, ami csalódott pézsmához vezetett, hogy a hirdetőknek „menj el magad”, és ragaszkodjanak hozzá, hogy nem akarja őket. Musk később azt állította, hogy profán nyilatkozata inkább egy pont, amely kiemeli a szólásszabadságot.

Azóta Musk Trump elnök vezető tanácsadója lett, és a Kormányhatékonysági Minisztérium (DOGE) vezetője volt.

Az X most a pályán áll, hogy rögzítse a reklám növekedésének első évét, mióta Musk 2022-ben vett részt. Az EMARKETER szerint az X várhatóan 1,31 milliárd dollárt generál az amerikai hirdetési értékesítésben, ami 17,5% -kal magasabb az előző év azonos időszakához képest. Ez egy hasonló kép világszerte, az értékesítés várhatóan 16,5% -kal növekszik 2,26 milliárd dollárra.

Jasmine Enberg, az eMarketer fő elemzője elmondta a Bloombergnek, hogy a kiadások növekedését a félelem hajtja, mivel a nagy hirdetők visszatérnek annak érdekében, hogy a Trump adminisztrációval együtt kurzusok legyenek.

Érdemes azonban megjegyezni, hogy még ha X is megfelel ezeknek az előrejelzéseknek, a vállalat hirdetési üzlete továbbra is kevesebb pénzt fog hozni, mint mielőtt Musk átvette volna. A Twitter, mivel még mindig akkoriban volt, 2021 -ben 4,5 milliárd dolláros reklámbevételről számolt be, amely az utolsó teljes éve állami társaságként.

Az X -en történő reklámozásban valóban a vállalatoknak kell -e állniuk politikailag? A Wall Street Journal ez év elején azt írta, hogy az X vezérigazgatója, Linda Yaccarino azt javasolta, hogy ha a márkák nem kezdenek újra pénzt költeni az X -re, akkor extra kormányzati ellenőrzéssel szembesülhetnek. Az InterPublic Group hirdetője, amely a rivális Omnicom Csoporttal való egyesülés közepette, észrevette és új éves megállapodást írt alá az X -szel a potenciális ügyfélköltségek számára.

A megnövekedett hirdetési bevételek ellenére az X napi aktív iOS és Android -felhasználók 22,1% -kal esett vissza a választási naptól. Időközben a rivális szálak és a Bluesky láthatták a felhasználói aktivitásuk növekedését.