Az AI cégek „gyorsan mozognak és megszakítják a dolgokat”, de a művészek fizetik az árat

Nagy idézet: A Getty Images a mesterséges intelligencia és a szerzői jogokról szóló heves globális vita középpontjában állt, ám a társaság vezérigazgatója szerint a művészek jogainak bíróságon történő védelme költségei fenntarthatatlanok. A CNBC -vel nemrégiben készített interjúban, a Getty Images vezérigazgatója, Craig Peters leírta az AI -társaságok kihívásainak pénzügyi terheit, amelyek szerzői joggal védett anyagokat használnak modelleik kiképzésére, még egy olyan nagy játékos, mint Getty, nem engedhetik meg maguknak, hogy minden lehetséges jogsértést megvalósítsák.

Peters kifejtette, hogy a Getty folyamatos stabilitási pertje, az AI, a népszerű képgenerátor stabil diffúziójának készítője ellen, már óriási összeget fizetett a társaságnak. „Még egy olyan társaság számára is, mint a Getty Images, nem követhetjük el az összes jogsértést, amely egy hét alatt bekövetkezik” – mondta Peters a CNBC -nek. „Nem tudjuk folytatni, mert a bíróságok csak meglehetősen drágák. Egy bírósági ügyben milliókat és millió dollárt költünk.”

„Milliókat és millió dollárt költünk egy bírósági ügyben”

A vita a Getty állítására összpontosít, miszerint a stabilitás AI 12 millió képet másolt a gyűjteményéből engedély vagy kompenzáció nélkül, felhasználva az AI rendszer kiképzésére, és Getty véleménye szerint egy versengő vállalkozás felépítéséhez. A stabilitás AI elismerte, hogy néhány Getty képet használtak a képzésben, de vitatják a felelősséget, azzal érvelve, hogy gyakorlatait a tisztességes felhasználási doktrína alá tartozik, amely bizonyos körülmények között lehetővé teszi a szerzői joggal védett anyagok korlátozott felhasználását.

Peters -t nem meggyőződnek arról, hogy az AI társaságok érvei, miszerint a kreatív munkákhoz való hozzáférés megfizetése elfojtja az innovációt. „A retorika világával küzdünk” – mondta, azzal vádolva a cégeket, hogy a technológiai fejlődés ígéretét alkalmazzák, hogy igazolják, amit tisztességtelen versenynek hív. „Ez zavar a” Gyorsan mozogj és szakíts meg a dolgokat „fogalma, és úgy gondoljuk, hogy ez tisztességtelen verseny.” Azt mondta, hogy a Getty Images nem ellenzi a versenyt, de ezek a cégek lopás.

A Getty és a Stabilitási AI közötti jogi csata csak egy a számos, a mesterséges intelligencia iparág előtt álló magas szintű szerzői jogi esetek közül. Más perek, például a New York Times Openai elleni fellépés és az AI zenei generátorok elleni Record Címkék öltönyei, tükrözik a szerzői joggal védett anyagok AI képzés során történő felhasználásával kapcsolatos egyre növekvő aggodalmakat. Ugyanakkor, amint Peters rámutat, a peres eljárás puszta skálája és költségei lehetetlenné teszik a legtöbb Rightsholder számára az állítólagos jogsértés minden példányát.

Getty stratégiája nem korlátozódott a tárgyalóteremre. A társaság a szakpolitikai megbeszélések erősebb szerzői jogi védelmét is támogatta, a közelmúltban sürgette az Egyesült Államok kormányát, hogy utasítsa el azokat a javaslatokat, amelyek gyengítik a művészek jogait az AI fejlesztés nevében.

A Trump adminisztrációnak való beadványban Getty azzal érvelt, hogy az amerikai szerzői jogi törvények nem akadályozzák az AI előrehaladásának útját, hanem alapot teremtenek a fenntartható innovációhoz, amely a társadalom egészében előnyös.

A növekvő költségek és a bizonytalan jogi táj ellenére Peters továbbra is elkötelezett az alkotók jogainak védelme mellett. „Úgy gondolom, hogy esetünk nagyon erős” – mondta, miközben elismerte a különféle joghatóságok és jogrendszerek peres eljárásainak kihívásait.

„Úgy gondolom, hogy a globális szintű tények, amelyek globális szinten vannak, úgy gondolom, hogy miként mutatkoznak meg az ottani földrajzi és jogi konstrukciók körül, azt hiszem, még mindig olyan dolgok, amelyeket továbbra is folytatnunk kell.”