A tervezett elavulás sikeres üzleti modellgé válik a kiadók számára
A játékok számítanak: A Hagyd meg a játékok megölését, hátráltatja a kötelező online követelményeket, amelyek tökéletesen funkcionális játékokat önpusztító időbombákká változtatnak. Miközben a petíciók folyamatban vannak, az aktivisták összeállították azokat a címeket, amelyek már leálltak a kiadók rövidlátó kapzsiságának köszönhetően.
A Stop Killing Games kampány nemrégiben jelölte meg egyéves évfordulóját. Ebben az időben sok online funkcionalitású játékot teljesen eltávolítottak a piacról.
Ross Scott, a YouTuber, aki eredetileg az SKG mozgalmat javasolta, összeállította a „Holt játékok” listáját, hogy segítse a kampány jövőbeli kezdeményezéseinek irányítását. Scott szerint az online funkcionalitást igénylő játékok 70 százaléka ténylegesen „megsemmisül”.
Az SKG Dead Games listája a leállított címek dokumentálásának legmegfelelőbb kísérlete, és bár ez nem lehet 100 % -ban átfogó, értékes betekintést nyújt. A lista olyan játékokat tartalmaz, amelyek már offline állapotban vannak, az online szolgáltatások elvesztésének kockázatát, valamint a rajongók által készített javítások vagy proaktív fejlesztők által megőrzött címeket.

Egy nemrégiben készült videóban Scott megvitatta, hogy az SKG -csapat hogyan összeállította a listát, és körvonalazta módszertanát.
Ez magában foglalja az egyjátékos játékokat, amelyeket kötelező online vagy többjátékos alkatrészekkel értékesítettek. Scott szerint ezeket hatékonyan „online játékoknak” kell tekinteni, mivel az ügyfelek még az egyjátékos módokban sem tudnak lemondni az online elemekről.
Még akkor is, ha kizárja azokat az „online” játékokat, amelyek továbbra is offline állapotban működhetnek, Scott megjegyezte, hogy a megkérdezett címek több mint 68 % -a halott, vagy a bezárás folyamatában.
Még akkor is, ha kizárja azokat az „online” játékokat, amelyek továbbra is offline állapotban működhetnek, Scott megjegyezte, hogy a megkérdezett címek több mint 68 % -a halott, vagy a bezárás folyamatában. Ezenkívül a kiadók gyakran eltakarják az online követelmények valódi mértékét. Egy játék hirdetheti a privát szerver támogatását, de továbbra is támaszkodhat a cég által működtetett „hivatalos” kiszolgálókra-a működéshez-egyetlen meghibásodási pont létrehozásához.
Az SKG mozgalom most egy megfelelő wiki elindításán dolgozik, hogy dokumentálja az elhagyott online játékok egyre növekvő számát. Időközben két nagy erőforrás, amelyet felhasználhat, a PCGamingWiki, amely hasznos információkat nyújthat az online követelményekről és a játék megőrzéséről, valamint a GOG -ról, ahol minden címet teljes offline funkcionalitással értékesítenek – készen állnak a következő turbokapitalista apokalipszis elviselésére.
A Stop Killing Killing Games weboldala hangsúlyozza, hogy egyre több videojátékot úgy terveztek, hogy a hivatalos támogatás befejezése után teljesen lejátszhatatlanná váljon. A tervezett elavulás gyakorlata mind a fogyasztókat, mind a digitális kultúra megőrzését károsítja. A jogszerűsége sok országban megkérdőjelezhető. Az SKG most azon dolgozik, hogy elegendő aláírást gyűjtsön az európai polgároktól, hogy az EU -t az online elavulás elleni jogszabályok átadása érdekében nyomja meg.