Lehet, hogy a számok nem veszik figyelembe az első felek játékának fejlesztési költségeit
Összefüggésben: Az elbocsátások pusztító fordulója fokozta a Microsoft játéküzletének, különösen a Game Pass ellenőrzését. Míg egyesek gyanítják, hogy az előfizetési szolgáltatás túl jó ahhoz, hogy igaz legyen, a Microsoft azt állítja, hogy jövedelmező, bár a követelés attól függ, hogy a vállalat hogyan számítja ki a számát.
A források az elmúlt hónapokban elmondták a Game Business és a Windows Central Centralnak, hogy a Microsoft Game Pass előfizetési szolgáltatása feketében marad. Az információs számlálók olyan fejlesztőktől, mint az Arkanane, az üzleti modell fenntarthatatlan.
Miután a Microsoft 9000 alkalmazottat elbocsátott az Xbox és más divíziók során, Raphaël Colantonio, az Arkane Studios leányvállalata alapítója a legtöbb hibát a Game Pass felé irányította. Azt állította, hogy a Microsoft jelenleg egy fenntarthatatlan előfizetési modellt támogat, remélve, hogy az előfizetői növekedés végül megtérül.
Ok, ki kell javítanom/tisztáznom kell valamit. Először is, az Xbox Game Pass jövedelmező, még akkor is, ha figyelembe veszi az első fél csapatainak elveszített értékesítését, azoknak a forrásoknak, akik tudnák, hogy elmondták nekem.
Több mint 18 hónappal ezelőtt ellenőriztem az Xbox -ot, hogy mi szerepel a Game Pass P & L -ben. Alapvetően én…
– Christopher Dring (@chris_dring) 2025. július 8 -án
Colantonio úgy véli, hogy a modell összeegyeztethetetlen a hagyományos játékértékesítéssel, és a Baldur Gate 3 fejlesztője, Larian korábban azt állította, hogy a Game Pass cannibalizálja az értékesítést. A tájékozott felek azonban a közelmúltban kijelentették, hogy az előfizetési szolgáltatás továbbra is jövedelmező, még akkor is, ha elszámolták a lehetséges veszteségeket.
A Microsoft kiszámítja a Game Pass jövedelmezőségét a harmadik fél fejlesztői díjak, a marketing költségek, a szolgáltatási költségek és az ügyfelek esetleges bevételei alapján, akik esetleg megvásárolták a mellékelt játékokat. Ellentmondásosan azonban a társaság nem foglalja magában az első fél címe fejlesztési költségeit.
Noha a Microsoft által közzétett játékok, mint például a Forza, az Avowed, a Doom, a Diablo és a Call of Duty, a Game Pass-on érhetők el, nem kizárólag a szolgáltatás számára fejlesztették ki. Mivel ezek a címek bevételt kapnak a hagyományos értékesítésből, a DLC -ből és a mikrotranzakciókból, a jövedelmezőségük külön kiszámítása.
2025. május 20. legjobban eladott prémium játék-USA (dollárértékesítés, fizikai és digitális a digitális adatmegosztó kiadókból, kizárja a kiegészítő tartalmat)
(kép vagy beágyazás)
– Mat Piscatella (@Matpiscatella.bsky.social) 2025. július 9 -én, 9:00 órakor
Végül a fiskális teljesítmény nem magyarázza meg az elbocsátásokat, mivel az Xbox szektor folyamatos nyereséget és növekvő bevételt jelentett az utóbbi negyedévekben. A Game Pass előfizetések 2025 elején szintén jelentősen emelkedtek.
Ezenkívül a Microsoft által közzétett címek 2025 májusában az Egyesült Államok legnépszerűbb eladói közé tartoznak. Circana listák: Call of Duty: Black Ops 6, az Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, Forza Horizon 5 és Doom: A sötét korok az ötödik helyen a második helyen. Csak a Bandai Namco Elden gyűrűje: A Nightreign kihúzza őket.
Sokan összekapcsolták az elbocsátásokat a Microsoft korai ígéretével, hogy 80 milliárd dollárt fektetnek be az AI adatközpontokba a pénzügyi év során, eltakarva az Xbox Division nyereségét és még a társaság korábbi 69 milliárd dolláros megszerzését az Activision Blizzard Call of Duty Developer. A Colantonio vitatja ezt, figyelmeztetve, hogy a Microsoft ronthatja a játék átadásának minőségét, és növeli az árakat, ha az uralja a piacot.