Továbbfejleszti a képminőséget, miközben felülmúlja a natív felbontást

Röviden: Az AMD új FSR 4 felemelkedési megoldása óriási mértékben javul az FSR 3 -on, de csak a vállalat Radeon RX 9070 és 9060 grafikus kártyacsaládját támogatja. A Mesa for Linux legújabb verziója azonban olyan kislányt biztosít, amely lehetővé tette a moder számára, hogy az FSR 4 -et egy régebbi GPU -n összehasonlítsa, érdekes eredményekkel.

A Redditor Virtual-Cobbler-9930 nemrégiben bátorító adatokat osztott meg az AMD FSR 4 tesztelése után egy Radeon RX 7900 XTX-en, amelyet az új elősegítő technológia hivatalosan nem támogat. Míg az FSR 4 hack jelentős teljesítménybüntetést eredményez az FSR 3 -hoz képest, ez jelentősen javítja a képminőséget, és továbbra is magasabb képkocka -sebességet ér el, mint a natív felbontás.

Az FSR 4, amely az FSR 3 térbeli módszerétől az NVIDIA DLSS -hez hasonló gépi tanulási módszerre vált, az FP8 számításra van szükség, amelyet az RDNA 4 architektúrájával az RX 9070 és 9060 grafikus kártyákban vezettek be. A MESA nemrégiben történő frissítése a Linux számára lehetővé teszi az FP8 emulációt az FP16-on keresztül, amelyet a korábbi RDNA 3-alapú RX 7000 GPUS támogatás.

FSR4 az RDNA3 (7900XTX) teszteknél
BYU/Virtuális-Cobbler-9930 Inradeon

Innentől kezdve a virtuális kocka néhány játékban felváltotta az Optiscaler segítségével, egy olyan program segítségével, amely az FSR 4-et bármilyen címre csapja be, amely támogatja a DLSS 2, FSR 2 vagy XESS-t.

Jelenleg az FSR 4 legnagyobb gyengesége a korlátozott hivatalos örökbefogadása a DLSS -hez képest, de az OptisCaler a funkcionalitást több mint 200 további játékra terjeszti, ami nagyon hasznos az RDNA 4 GPU tulajdonosai számára. Míg más módszerek léteznek, az optiscaler valószínűleg egyszerűbb.

Olvassa el még: Az AMD FSR 4 nagyon lenyűgöző: 1440p FELSÉGI Tesztelés

Mivel az FP8 emulációs kiskapu jelenleg csak a Linuxban működik, a virtuális kanyargós tesztelte azt a Windows játékok futtatásával a Proton kompatibilitási rétegen keresztül az Arch Linuxon, ugyanazon technológián, amely a Steamos alapját képezi. Míg az FSR 4 teljesítményköltsége az RDNS 3-on a Windows-ban továbbra sem tisztázott, a Linux-ban hasonló összehasonlítások továbbra is egyértelmű előnyöket mutatnak.

4K-ban, a minőségi felemelkedéssel a maximális beállításon, sugarakkövetés nélkül, a Cyberpunk 2077 referenciaértéke másodpercenként 56 képkockát jelentett, az FSR 4-rel, szemben az FSR 3-as 85 kép / mp-vel. Ugyanakkor a Virtual Cobbler úgy véli, hogy a képminőség javítása igazolja a durván 20 kép / mp áldozatot.

Ezenkívül az FSR 4 továbbra is észrevehető teljesítménymegtakarítást nyújt, mivel a natív 4K az átlagos keret 42 kép / mp -re húzza. A hasonló körülmények között felmondott feledés 10 kép / mp különbséget mutat az FSR 3 és 4 között, ami jelentősen javítja a mozgás tisztaságát cserébe.

A hátránya, hogy az FSR 4 modidálásának előnyei az RDNS 3 -ba jelentősen csökkennek az alacsonyabb felbontásoknál. Miközben a teszt azt sugallja, hogy léteznek olyan forgatókönyvek, amelyekben az AMD igazolhatja a legújabb elősegítési technológiáját az idősebb GPU -khoz, ezek a helyzetek korlátozottak lennének.