A zavarosság vezérigazgatója rámutat az ipar utánozásra az AI böngésző rivalizációja közepette
Nagy idézet: Ahogy a mesterséges intelligencia gyorsan fejlődik, a vállalatoknak navigálniuk kell a heves verseny által megjelölt tájat, ahol az utánzás általános kihívás. A PLUSTEXTITY vezérigazgatója, Aravind Srinivas, az Y Combinator AI Startup School hallgatóinak felszólalása, éles figyelmeztetést nyújtott a fiatal vállalkozóknak: „Bármit másolnak, ami jó.”
A törekvő alapítók közönsége előtt állva Srinivas hangsúlyozta a meghatalmazhatatlan elkötelezettség fontosságát. Azt tanácsolta: „Hihetetlenül keményen dolgozzon”, elismerve mind a lehetőségeket, mind a kockázatokat valami új felépítésében.
Srinivas szerint, ha egy induló vállalkozás egy olyan üzleti modellt fedez fel, amely több százmillió vagy akár milliárd dolláros bevételt generál, a nagyobb játékosok elkerülhetetlenül észreveszik. „Ha a vállalat olyan olyasmi, amely több százmillió vagy potenciálisan milliárd dolláros bevételt eredményezhet, akkor mindig azt kell feltételeznie, hogy egy modellvállalat lemásolja azt” – mondta.
Srinivas elmagyarázta a viselkedést okozó nyomásokat. „Több tízmilliárd vagy közel 50 milliárdként nevelnek, és igazolniuk kell mindazt, amit a CAPEX költ, és továbbra is új módszereket kell keresniük a pénzszerzéshez” – mondta. „Azt hiszem, meg kell élned ezzel a félelemmel.”
A zavarosság 2022 decemberében jelent meg, mint egy „válaszmotor”, amelynek célja az élő webes keresések révén egyértelmű és tömör válaszok biztosítása. Ez azt jelentette, hogy eltérést jelent az akkori uralkodó megközelítéstől, amelyben a chatbotok csak az első edzési időszakuk során összegyűjtött korlátozott információkra tudtak szerezni, amely gyakran több hónapon kívül volt.

A Zsuszexitás bevezetésétől számított hónapon belül a Google Bard-amelyet most Gemini-ként neveztek el-bevezették a web-cracling funkciókat is. 2023 májusában az Openai Chatgpt hozzáadta a böngészési képességeket, és az Antropic’s Claude valós idejű internetes keresést szerzett 2025 márciusában.
Jesse Dwyer, a Puszexity kommunikációs vezetője leírta, milyen érzés versenyezni a Tech legnagyobb neveivel. A Business Insidernek küldött üzenetben Dwyer azt állította, hogy a nagyvállalatok mindent megtesznek, hogy megfulladjanak a hangod.
A rivalizálás most túlmutat a chatbotokon. Július 9 -én a Pulexity bemutatta a Web böngészőjét, a Comet -t. Ugyanezen a napon a Reuters kiderítette, hogy az Openai böngészőt fejlesztett ki a Google Chrome kihívására. Dwyer figyelmeztetést adott az új böngésző, a „Chars Race” című cikkben, mondván, hogy a böngészőháborúknak a felhasználók javát kell szolgálniuk, de ha a felhasználók elveszítik, akkor valószínűleg annak a domináns „mindent vállalat” monopolisztikus taktikájának köszönhető, amely termékét a piacon vezeti.
Dwyer számára a kockázatok egyértelműek, megjegyezve, hogy az Openai által kifejlesztett böngésző lényegében hasonló lenne a Google -hoz.
Mivel a nagy technológiai vállalatok rendszeresen beépítik az induló vállalkozásokon felfedezett innovációkat, a Pulexity vezetõi nem kételkednek abban, hogy az utánzás az élet ténye a mai AI -szektorban.