A PlayStation 5 többféleképpen is tönkreteszi az Xboxot ebben a generációban, nem mintha az Xbox valóban segítségre szorult volna az adott részlegben. Nem éppen vélemény azt állítani, hogy az Xbox márka nem az, ami volt, és ennek a hanyatlásnak az egyik eredménye, hogy az Xbox elkezdte megosztani korábbi exkluzív termékeit a PlayStation és a Switch között. 2026-ban az alapvetően Xbox Mario franchise is csatlakozik más franchise-okhoz, amelyek hamarosan már nem lesznek Xbox-konzolok kizárólagosak.
A „Halo: Combat Evolved” továbbra is az egyik legjobb játék a „Halo” franchise-ban, így ha egyáltalán PS5-re kerülne, izgalmas hír lett volna. De a „Halo: Campaign Evolved”, ahogyan hívják, valójában egy teljes remake az alapoktól kezdve. Ez az első alkalom, hogy a „Combat Evolved”-et valóban újrakészítik, és az összes korábbi újrakiadás csak port vagy remaster volt. Ez persze nem csak a PS5-tulajdonosok számára jó hír, hiszen a „Campaign Evolved” Xbox Series konzolokra és PC-re is érkezik.
Míg a PlayStation konzolokra érkező Halo játék kapja a figyelem oroszlánrészét, távolról sem ez a legmenőbb dolog a Campaign Evolved-ben. Valójában elég sok vadonatúj tartalom lesz benne, ami nem látható sem az eredetiben, sem annak egyik újrakiadásában – köztük három vadonatúj bónuszküldetés.
A Halo: Campaign Evolved egy teljes remake, 3 új küldetéssel
Amint az október 24-én kiderült, a „Halo: Campaign Evolved” sokkal kidolgozottabb kiadás lesz, mint azt korábban bárki gondolta. A Halo Studios – a fejlesztő 343 Industries új neve, amely azután vette át a franchise-t, hogy a Bungie 2007-ben elhagyta a franchise-t – valóban mindent belead a remake-be, amely kényelmesen egybeesik a Combat Evolved megjelenésének 25. évfordulójával. A legnagyobb hír, különösen a régi Halo rajongók számára, akik kívül-belül ismerik az eredetit, hogy három teljesen új bónuszküldetéssel bővül a kampány.
A fejlesztő szerint nagy gondot fordítanak arra, hogy a küldetések illeszkedjenek az eredeti történethez, és elsősorban a Master Chief és Avery Johnson kapcsolatának bővítésére összpontosítanak. Max Szlagor stúdiótervező igazgató a The Verge-nek elmondta: „Nagyon fontos volt, hogy megőrizzük az eredeti történetet úgy, ahogy van, ezért ezek a küldetések a főkórus előzményeiként készültek. Ezek az új küldetések új lehetőségeket kínálnak a Chief és Johnson közötti karakterinterakciókhoz.”
Nemcsak ezekhez a küldetésekhez, hanem az egész játékhoz is rögzítenek új beszédpárbeszédet, és visszatér az eredeti fő hangja.
További változtatások és játékmeneti finomítások végrehajtása folyamatban van
A „Campaign Evolved” esetében sem új küldetések vagy további párbeszédek kerülnek hozzáadásra vagy módosításra. Bekerült egy sprint funkció, ami segít abban, hogy a játék sebességét tekintve inkább egy modern FPS-hez hasonlítson. A célzást is finomítják, hogy a játék ne legyen olyan, mint egy 25 évvel ezelőtti FPS-sel. Ha már a célzásról beszélünk, kilenc fegyvert is hozzáadnak a „Halo” sorozatból – de a „Combat Evolved”-ben nem szerepeltek –, köztük a rajongók kedvenc plazmakardjával.
A „Campaign Evolved”-hez visszamenőleg hozzáadott folytatások másik kedvelt kiegészítése az a képesség, hogy a kampány során elrabolják az ellenséges járműveket, például a Wraith-et. Fogadni mernénk, hogy lesznek új húsvéti tojások is, hiszen a sorozat mindig is erről volt híres, de erre jövőre várnunk kell, amikor végre megjelenik a játék. A Halo Studios csak megerősítette, hogy valamikor 2026-ban fog megjelenni, de a feltételezések szerint az őszre törekednek, hogy az a lehető legközelebb legyen a „Combat Evolved” tényleges évfordulójához – november 15-éhez.

