A Valve elmagyarázza annak kissé egyedi módszertanát a képkocka sebességének és a CPU használatának mérésére

Tl; dr: A Steam Client béta résztvevői most a játékon belüli overlay-en keresztül megtekinthetik a részletes teljesítménymutatókat. Noha nem kínál annyi adatot, mint a fejlett eszközöket, mint például az Afterburner, a Valve új képkocka-számlálója mind a valós, mind az AI által generált kereteket is megjelenítheti, ha a DLSS vagy az FSR keret generálása engedélyezve van.

Az aktuális stabil kiadásban a Steam kliens csak a Steam> Beállítások> játékon belüli> játékon belüli FPS számlálón keresztül mutat be egy alapfps-számlálót. Az új Performance Monitor szélesebb mutatókészletet vezet be, beleértve:

  • Átlagos képkockasebességek keretgenerálással és anélkül
  • Minimális és maximális képkockasebesség
  • A képkocka grafikon
  • Átlagos és maximális CPU -felhasználás
  • Átlagos és maximális órafrekvencia
  • GPU felhasználás
  • GPU hőmérséklete
  • Vram
  • Rendszer kos

A felhasználók beállíthatják az overlay részletszintjét, a képernyő helyzetét, a kontrasztot, a telítettséget és a háttér átlátszatlanságát is. A Steam Support oldal felvázolja, hogy a szelep hogyan kiszámítja az egyes adatpontokat.

Az egyik legfigyelemreméltóbb tulajdonság a képkocka-számok elválasztása az AI által generált és a hagyományos „valódi” megjelenített keretek között. Míg a DLSS és az FSR keret generációja gépi tanulást használ az interpolált keretek beillesztéséhez – a játékmenet simábbnak tűnik, ez a folyamat nem csökkenti a bemeneti késésit.

A hagyományos FPS -számlálók, például az MSI utóégő, a rivatuner vagy az Xbox -overlay, nem különböztetik meg a valós és a generált keretet. Ennek eredményeként a keretgenerálás lehetővé tétele eltakarhatja a tényleges teljesítményt, és megnehezítheti a szűk keresztmetszetek azonosítását.

A Steam ezt a renderelt és generált képkockakebességet külön-külön kiszámítja, egy másodperces időközönként frissítve. Az AI által generált keretek a „DLSS” vagy az „FSR” alatt jelennek meg, attól függően, hogy melyik aktív, míg a hagyományosan megjelenített keretek az „FPS” alatt vannak felsorolva.

Noha a Steam új monitorja tartalmaz egy képkocka -gráfot, ez nem jelenik meg a képkocka -időket milliszekundumban – ez a kulcsfontosságú mutató a mikro -dugók azonosításához és az ingerlési következetlenségek azonosításához. Ehelyett a szelep egyszerűsített megközelítést választott, minimális és maximális képkocka -értékekkel. A minimális képkocka sebessége pirossá válik, ha az átlag fele alá esik, jelezve a észrevehető dadogást.

Lásd még: A keretgenerálás nem növeli a teljesítményt – tehát mit csinál?

A CPU teljesítménye egy másik terület, ahol a Steam új monitorja egyszerűbb megközelítést alkalmaz, mint a Rivatuner. Ahelyett, hogy magánként vagy szálonkénti felhasználást mutatna, a Steam két számot biztosít: az összes magban az átlagos felhasználást és a legforgalmasabb mag maximális felhasználását.

A maximális érték meghaladhatja a 100% -ot, ha a CPU az alapórán túl növekszik. A GPU és a memória statisztikái egyértelműek, megmutatva, mennyire igényelnek egy játékot, vagy hogy a rendszer erőforrásai, mint például a RAM, korlátozottak -e.

Míg az új monitor kiküszöböli a harmadik féltől származó eszközök telepítésének szükségességét az alapvető betekintéshez, a fejlettebb diagnosztikát kereső felhasználók továbbra is hiányzik. Nevezetesen hiányoznak olyan mutatók, mint a CPU hőmérséklete, a GPU óra frekvenciája és az energiafogyasztás.

A frissítés elsősorban a Windowsra összpontosít, a jövőben tervezett egyéb operációs rendszerek támogatásával. A Performance Monitor végül elindul a fő ágba, de a felhasználók most kipróbálhatják, ha a Steam kliens béta -ba választják a Steam> Beállítások> Interface> Client Beta részvételen keresztül.