Az egyik ügyfélvideó azt mutatja, hogy egy taxi próbál rossz sávba forogni

Mi történt most? A Tesla régóta várt Robotaxi-szolgáltatása tegnap (június 23-án) indult a texasi Austinban. Eddig a meghívott résztvevőkre korlátozódott, nem pedig a nagyközönségre, és az utasok nem egyedül a járművekben; A Tesla „Biztonsági Monitorok” az első utasülésben ülnek, és készen állnak az átvételre, ha valami rosszul fordul elő – annak ellenére, hogy Elon Musk megígérte, hogy a szolgáltatás felügyelet nélkül indít.

Musk „kísérletileg, június 22 -én” válasza a hónap elején az X felhasználó kérdésére vonatkozóan arról, hogy a Tesla Robotaxi szolgáltatás mikor kezdi pontosnak.

A túrák tegnap kezdődtek, Austin geofed szakaszára korlátozva, elkerülve az autópályák és az összetett kereszteződések kedvelőit. A tíz -húsz módosított Y járművek flottája jelenleg 6 és 12 óra között működik a környéken, és figyelmeztetés van arra, hogy esetleg nem állnak rendelkezésre rossz időben.

A szolgáltatás a Tesla befolyásolókból és rajongókból álló meghívókra korlátozódik; Hozhatnak egy 18 évesnél idősebb vendégeket. A videók, amelyeket elküldtek, a biztonsági monitorokat mutatják be az utasülésben, ellentétben Musk korábbi ígéretével, hogy a taxik „felügyelet nélküli, senki sem az autóban”. A vezérigazgató elismerte, hogy a Tesla „szuper paranoid a biztonságról”, Texasban, ahol egy új törvény, amely szeptember 1-jén lép hatályba az önjáró járművek állami engedélyeit.

Musk elmondta, hogy a kezdeti robotaxi -ügyfelek 4,20 dollár átalánydíjat fizetnek, amely egy gyomkultúra referencia, amelyet szeret.

A taxik a Tesla teljes önjáró (FSD) rendszerét és nyolc kameráját használják. A vállalat azt állítja, hogy a technológia lehetővé teszi az önvezetés számára, hogy bárhol jóváhagyják, és nem igényel drága, speciális berendezéseket vagy a szolgáltatási területek kiterjedt feltérképezését.

Az eddigi áttekintések pozitívak voltak – ez várható, tekintettel a meghívott személyek hűségére. Úgy tűnik, hogy a legnagyobb panasz az, hogy megpróbálja megtalálni a várakozó robotaxis pickup helyét. Úgy tűnik azonban, hogy Rob Maurer podcaster útjának 12 másodperces klipje megmutatja, hogy a taxi többször megpróbálja rossz sávba ütközni.

A biztonsági monitorok arra kérik a versenyzőket, hogy mutassák meg a robotaxi alkalmazásukat, amelyekről azt állítják, hogy „alapvetően Uber”, hogy igazolják személyazonosságukat, miután bejutnak a járművekbe. A monitorok ezután csendben vannak az utazás hátralévő részében.

A túrákat az ügyfelek a hátsó képernyőn vagy az alkalmazáson keresztül kezdeményezik. Ezek a Tesla -felhasználók láthatják a hátsó képernyőn preferált zenei alkalmazásukat, kiegészítve a lejátszási listákkal és a mentett számokkal. Vannak olyan távoli operátorok is, akik a támogatási gomb segítségével kapcsolatba léphetnek bármilyen problémával kapcsolatban.

A Tesla versenypiacra lép. A Waymo több államban több mint 1500 sofőr nélküli járművel rendelkezik, és azt tervezi, hogy növeli a járművek számát és a jövőbeni helyszínek számát. Musk azt állította, hogy a Tesla -nak több mint ezer sofőr nélküli járműve lesz az úton „néhány hónapon belül”.