„Ez egy munkaerbíróság történetétől egy” intellektuális arbitrázs történetig „ment,” „
A nagy kép: Az India régóta elismert, mint az információs technológia és a támogatási kiszervezés célpontja, és új beruházásokat vonz olyan társaságoktól, mint a McDonald’s és az Egyesült Királyság Bupa biztosítója, amelyek olyan globális képességközpontokat állítanak fel, amelyek célja a nagy adat-feladatok kezelése. Ezek a központok, amelyek gyakran olyan nagyobb városokban, mint például a Bengaluru, székhellyel rendelkeznek, most olyan nagy tétű szerepeket vállalnak, amelyek magukban foglalják az ipari berendezések távoli ellenőrzését és személyre szabott fogyasztói ajánlásokat.
A mozgás nem csupán az alacsonyabb munkaköltségek játékát; Ez tükrözi a fejlett AI képességek fokozódó igényét, amelyek sok multinacionális cég számára otthon hiányoznak. Mivel a nyugati piacokon az AI mérnökök toborzási költségei növekednek, kiemelkedik a „mély, méretezhető AI szakértelem” lehetősége Indiában. Lalit Ahuja, az ANSR vezérigazgatója, a globális képességi központok tanácsadó tanácsadója elmondta a The Financial Timesnak, hogy ezek a központok most „áthidalják a rést” a nemzetközi munkáltatók számára. „Ennek eredményeként a GCC -k sok ilyen szervezet számára stratégiai AI gerincévé válnak” – mondta a kiadványnak.
A Tesco világos példát kínál erre az evolúcióra. Amikor az Egyesült Királyság székhelyű kiskereskedője 2003-ban létrehozta Bengaluru Központját, elsősorban a back-office költségmegtakarítás központja volt. Ma azonban a Tesco Business Solutions vezérigazgatója, Sumit Mitra vezetése alatt a hangsúly az intelligencia-vezérelt értékre váltott. „Ez egy munkaerő -arbitrázs történetétől egy” szellemi arbitrázs történetig ” – mondta Mitra.
A Bengaluru Központ közel 5000 alkalmazottja felelős az alapfunkciókért, például a hűtőszekrények hőmérsékletének analitikus megfigyeléséért és annak meghatározásáért, hogy mely egységeket igényelnek cseréje. Mitra szerint ezeknek a rendszereknek a központi irányítása központilag ellenőrizte a Tesco -t évente „millió fontot” megtakarítani az élelmiszer -pazarlás csökkentésével.

India előnye az AI -korban a hatalmas munkaerőn és a kifinomult technológiai erőforrásokhoz való hozzáférés növelése. Rohan Lobo, aki a dél -ázsiai Deloitte GCC gyakorlatát vezeti, megjegyezte, hogy bár India az Egyesült Államok és Kína az AI innovációban nyomon követi, a GCC -knek lehetősége van megváltoztatni az egyenletet a globális anyavállalatokon keresztül elérhető nagy nyelvi modellek és egyéb eszközök kiaknázásával. „Mivel az AI sok vállalat számára a növekedés alapvető részévé válik, ezt stratégiai versenyképes járművezetőként és előnyként szeretné megtartani, és azt akarja tartani, hogy házban tartsa” – mondta.
A GCC -k nemcsak a meglévő termékeket támogatják; John Lombard, az NTT-adatok ázsiai-csendes-óceáni vezetője szerint új technológiákat is tesztelnek, amelyek „visszatérnek a világ többi részébe”. A tolás a nagy értékű hozzájárulások felé irányul, és a legnagyobb központok egynegyede most fejleszti a képességeket olyan területeken, mint az Agentic AI és a Advanced Analytics-mondta Jaspreet Singh, aki a GCC gyakorlatát vezeti Grant Thornton Bharatnál.
Singh kifejtette, hogy míg India legnagyobb városai infrastruktúrával rendelkeznek ezen műveletek támogatására, szélesebb beruházásokra van szükség a képzéshez és a megtartáshoz, hogy az új csomópontok előtt maradjanak, amelyek olyan helyeken jelentkeznek, mint Kelet -Európa. „Ellenkező esetben azzal a kockázattal járunk, hogy elveszítjük a feltörekvő globális csomópontokat, mint például Kelet -Európa.”
India back irodai ágazatában gyors bővülésen ment keresztül, a 2010 -es 11,5 milliárd dolláros bevételről és 400 000 alkalmazottról 65 milliárd dollárra és 2021 -ben 1,8 millió munkavállalóra nőtt. Az Inductus tanácsadás azt jósolja, hogy ez a szám 2030 -ra eléri a 100 milliárd dollárt. A kutatás és a fejlesztés növekedése növekszik, ezáltal 2023 -ban az ágazat bevételeinek 55 % -át teszi ki, a 45 százalékkal.
Az ágazat fejlődésével azonban a képzési technológiai diplomások piaci igények kihívásai is – ezt a pontot a Goldman Sachs elemzői kiemelték, akik a munkaerő -készség kulcsfontosságú akadálynak tekintik.
Priyank Kharge, az elektronika és az informatikai Karnataka -miniszter számára – az az állam számára, amely India 1800 GCC -jének közel 40 % -át tartalmazza – az ágazat átalakulása új korszakot jelent az ország gazdaságának. Azt mondta, Indiát már nem csak szolgáltatónak tekintik, hanem „olyan ökoszisztéma, amely képes az innovációk és a találmányok (és) megoldásait és termékeit méretarányban biztosítani”.