A megközelítés körülbelül 50% -kal csökkentheti a költségeket
Mi történt most? A West Japan Railway Company (JR West) bemutatta, hogy azt állítja, hogy a világ első 3D-s nyomtatott vasútállomásának épülete. A Hatsushima állomáson található, a JR Kisei Main Line-nél, Arida-ban, a Wakayama prefektúrában, a projekt a legmodernebb technológiát a kulturális érzékenységgel egyesíti, jelezve a vasúti infrastruktúra potenciális mérföldkövet.
Az új állomás épület, amely júliusban nyílik meg, felváltja az öregedő faszerkezetet, amely évek óta szolgálja a vidéki közösséget. 2,6 méter magas, 6,3 méter széles és 2,1 méter mélyen állva, az egyszintes vasbeton épületet fejlett 3D nyomtatási technológiával készítették.
A japán 3D-s nyomtatású építési szakember, a Serendix előkészített négy kulcsfontosságú elem, beleértve a tetőt és a falakat, a helyszínen kívül. Ezeket ezután mindössze két és fél órán belül szállították és összeszerelték az éjszakai utolsó vonat és az első vonat közötti ablak alatt.
A folyamat magában foglalta a habarcsot egy 3D nyomtatóval történő habarcs kialakítását és zsaluzat létrehozását a külső formájában. A megerősítő acélt beillesztettük az üreges szakaszokba, mielőtt betonnal megtöltik volna, biztosítva a tartósságot és a földrengés ellenállását, összehasonlítva a hagyományos vasbeton szerkezetekkel, anélkül, hogy a hagyományos fa vagy fém zenekarra lenne szükség.
A JR West becslése szerint ez a megközelítés körülbelül 50 % -kal csökkenti a költségeket a hagyományos vasbeton épületekhez képest.
A költségmegtakarításon túl ez a gyors építési módszer csökkenti a vasúti műveletek zavarát, így ideális megoldást jelent az aktív vasútvonalak öregedési infrastruktúrájának cseréjére.
Az állomás kialakítása tükrözi a helyi környezetét, amelyen az ARIDA City ikonikus Mikan narancsának és a Tachiuo (Beltfish) művészi ábrázolásai vannak. JR West hangsúlyozta, hogy a cél az, hogy a lakosok által ápolt állomás hozzon létre, miközben igazodik a regionális kultúrához. Ezt a megközelítést „regionális együttélésnek” nevezik.
A Hatsushima állomást a pilóta számára választották a part menti elhelyezkedése miatt, lehetővé téve a szakértők számára, hogy értékeljék a szerkezet ellenálló képességét a környezeti kihívásokkal szemben, például a sós levegő expozícióját. Ezenkívül a JR West felméri a hosszú távú karbantartási költségeket és a megvalósíthatóságot a japán vasúti infrastruktúra modernizálására irányuló szélesebb körű terv részeként.
Sikeres sikere esetén a JR West azt tervezi, hogy a 3D nyomtatási technológiát a hálózaton keresztül bővíti. A vállalat ezt az innovációt kulcsa a hosszú távú elképzelésnek, hogy „biztonságos, biztonságos és emberbarát szállítás” biztosítsa, miközben javítja a fenntarthatóságot.
Kép jóváírása: Jiji