Kezdetben azt várták, hogy Fornite csak néhány hétig lesz kikapcsolva

A szerkesztő vétele: Noha a Fortnite visszatérése az iOS -hoz jelentős mérföldkő, a történetet ugyanolyan, mint a távollét váratlan hossza, mint a diadalmas visszatérés. Tim Sweeney vezérigazgató számára az ötéves tilalom soha nem volt része a tervnek-emlékeztető arra, hogy mennyire kiszámíthatatlan a technológia, az üzleti és a bíróságok metszéspontja.

Amikor az Epic Games vezérigazgatója, Tim Sweeney úgy döntött, hogy 2020 -ban kihívja az Apple App Store politikáját, heves választ várt. De amire nem számított, az az volt, hogy mennyi ideig lenne a Fortnite, a cég bombasikereje, az iOS App Store -ból.

„Valójában azt reméltem, hogy elrendelést kapunk az Apple ellen, blokkolva a Fortnite -t, és hogy csak néhány hétig leszünk,” mondta Sweeney a The Verge -nek. Ehelyett az Epic és az Apple közötti jogi csata évekig terjedt, így a Fortnite közel fél évtizede nem volt elérhető az iPhone és az iPad felhasználók számára az Egyesült Államokban.

A Fortnite 2020 augusztusában történő eltávolítását az Epic az alkalmazáson belüli fizetési rendszer bevezetését követte, ez egy olyan lépés, amely közvetlenül megsértette az Apple szabályait akkoriban. Sweeney azt várták, hogy a bíróságok gyorsan beavatkoznak, lehetővé téve a játéknak, hogy rövid sorrendben visszatérjen az iOS -hez. A valóság azonban sokkal bonyolultabbnak bizonyult, mivel az azt követő peres eljárás messze meghaladta a tilalmat, amit az Epic vezetése várt.

A Fortnite nemrégiben visszatért az iOS -hez az Egyesült Államokban. A május 20 -i újbóli megjelenés óta a játék az App Store ingyenes játékdiagramjának tetejére emelkedett, és körülbelül 10 millió alkalommal töltötte le az iOS -eszközöket.

Míg az Epic nem tette közzé az új játékosok pontos számát, Sweeney és Saxs Persson, az Epic a Fortnite ökoszisztéma ügyvezető alelnöke megjegyezte, hogy a játékos bázis meg van osztva a legjobb rendelkezésre álló eszközön játszanak – legyen az otthoni TV vagy egy telefon, és azok, akik elsősorban a telefonjukon játszanak.

Jelenleg a mobil első játékosok a Fortnite felhasználói bázisának kevesebb mint felét teszik ki, de Sweeney úgy véli, hogy „a Fortnite minden jövőbeli növekedése elsősorban mobiltelefonon lesz”.

Az iOS -hez való visszatérés lehetővé tette az EPIC számára a mobil élmény javítását is. „Nagyon arra koncentrálunk, hogy a Fortnite -t ​​jobbá tegyük a mobiltelefonon” – mondta Persson, és hozzátette, hogy az Apple platformjára való visszatérés értékes visszajelzést ad a csapatnak a játék teljesítéséről és arról, hogy mit kell javítani. A Fortnite még nem „teljesen optimalizálva” az érintőképernyőn, különösen a Battle Royale módban és a felhasználó által létrehozott élményekben. Ennek ellenére Persson optimista: „Az ajtók most nyitva vannak, és mi ténylegesen elmehetünk, és minden nap javíthatjuk a játékot.”

Az új iOS verzió egyik figyelemre méltó változása az EPIC fizetési rendszerének jelenléte az Apple mellett, az epikus-alma vita jogi eredményének eredménye. A játékosok most választhatnak az Apple alkalmazáson belüli vásárlási rendszere és az EPIC között, az utóbbi 20 % -os árengedményt kínál az epikus jutalmakban.