Az egymást követő lassított növekedés harmadik negyedévében

A nagy kép: A globális okostelefon -piac mindössze 0,2 százalékkal nőtt 2025 első negyedévében. A szállítmányok az év első három hónapjában elérték a 296,9 millió egységet, és bár a növekedés növekedése, a 2025 első negyedévi harmadik egymást követő negyedévé vált, amelyben a növekedés lelassult.

A Canalys piackutató cég számos okot idézett az okostelefon -ipar folyamatos lassúságára. A legfrissebb pótlási ciklus véget ért, és a globális gazdasági táj bizonytalanságával több szállító jobban ismeri a készletszintet.

A Samsung keskenyen az első számú helyszínen állt az Apple -hez, 60,5 millió egységgel szállították az első negyedévben, jó a 20 % -os piaci részesedéshez, de csak egy százalékos növekedést jelentenek az egy évvel korábbi időszakhoz képest. Az Apple 55 millió iPhone -t szállított, és a piac 19 % -át rögzítette. Az Egyesült Államok és az ázsiai -csendes -óceáni piacok erőteljes növekedése elősegítette az Apple piaci részesedésének 13 % -kal történő növelését az előző év azonos időszakához képest.

A Xiaomi, a Vivo és az OPPO az ötödiket 41,8 millió, 22,9 millió és 22,7 millió egység szállításával kerekítette. Az összes többi együttesen 94 millió egységet szállított 32 % -os részesedéssel.

A Canalys kutatási menedzsere, Le Xuan kiemelte az Egyesült Államokban az erős növekedést, amelyet elsősorban az Apple vezette. Cupertino volt azon kevés között, amely proaktívan felépítette a leltárt a várható Trump tarifák előtt – mondta Xuan, aki továbbá megjegyezte, hogy a vállalat szintén növelte az iPhone -termelést Indiában, hogy csökkentse a tarifakockázatát.

A tarifákról szólva, a Canalys elvárja, hogy aránytalanul befolyásolják a belépő szintű okostelefonok költségeit. Más szavakkal, az olcsó okostelefonok piaca kiszárad, amikor az átlagos eladási ár emelkedik.

Már látunk ennek jeleit más elektronikával, és nem csak a belépő szintű eszközökkel. A Microsoft nemrégiben meglepte mindenkit egy váratlan Xbox Price -túrával, amely szerint a konzol a modelltől függően 80 dollárról 130 dollárra emelkedik. A játékok is drágábbá válnak, és néhány közelgő prémium címmel most 80 dollárért a kiskereskedelemre állítják.

Képhitel: Jonas Leupe