A játékok befogadóbbá tétele 300 millió színű vaksággal
Valamit várni kell: A színvaksággal rendelkező embereknek különböző mértékű nehézségeik vannak bizonyos színek látásában vagy megkülönböztetésében. A színes vakság által érintett játékosok gyakran a konkrét akadálymentességi lehetőségekre támaszkodnak, hogy teljes mértékben élvezzék a képernyőn megjelenő tapasztalataikat. Az Ubisoft legújabb kiadása azonban jelentősen javíthatja tapasztalataikat – nem csak egy játékban, hanem a címek szélesebb körében is.
Az Ubisoft nemrégiben bevezetette a Chroma-t, egy nyílt forráskódú eszközt, amelynek célja a különféle színvakság szimulálására. A francia kiadó szerint világszerte mintegy 300 millió embert érint a színes látáshiány – közülük sok olyan játékos, akik jelentős időt töltenek a gazdag és élénk digitális környezetben.
A Chroma segítségével a fejlesztők szimulálhatják a színvak három fő típust: protanopia, deuteranopia és tritanopia. Az Ubisoft már több játékprojektben már felhasználta az eszközt, támogatva az akadálymentességi csoportot a komplex tesztelési forgatókönyvek során. Nevezetesen, a Chroma -t úgy tervezték, hogy az összes játékban működjön, függetlenül attól, hogy meghatározott játékmotoroktól vagy platformon.
Az eszköz további funkciókkal büszkélkedhet, mint például a pontos vizuális szimuláció és a valós idejű megjelenítés akár 60 kép / mp sebességgel. Noha a 60 fps-t nem lehet a modern játékszabványok „nagy teljesítménynek” tekinteni, ez ésszerű kompromisszumot jelent az akadálymentesség összefüggésében-különösen akkor, ha az alternatíva pontatlan vagy hiányos vizuális élmény. Lehetséges az is, hogy ez a képkockasebesség csak a szimulációs eszközre vonatkozik a fejlesztés során, ahelyett, hogy befolyásolná a végső játéképítés teljesítményét.
A Chroma élő játékmenet -felvételt, képernyőképeket, konfigurálható felhasználói felületet és még sok minden mást is kínál. Az eszköz úgy működik, hogy szűrőt alkalmaz a játék grafikáján, hogy szimulálja a színvakságot – magyarázta az Ubisoft. A vállalat indiai minőség -ellenőrzési csapata 2021 óta fejlesztette ki, a Chroma a Color Oracle algoritmust használja, és támogatja mind az egy, mind a kettős képernyő beállítást. Számos gyorsbillentyűt és testreszabható átfedést biztosít a streamline teszteléshez.
Jawad Shakil, az Ubisoft minőség-ellenőrzési termékmenedzsere szerint a Chroma célja, hogy integrálja a színvak hozzáférhetőségét a kreatív és tesztelési folyamatba a játékfejlesztés legkorábbi szakaszaiból. A QC csapata jelentős erőfeszítéseket tett annak biztosítása érdekében, hogy az eszköz kiküszöbölje a késést és minimalizálja a vizuális pontatlanságokat.
Az Ubisoft most nyílt forráskódú licenc alatt bocsátja ki a Chromát, így a fejlesztőknek új lehetőséget kínálnak a saját játékukban való hozzáférhetőség javítására.