Autóipari forradalom 20 éve a készítés során?

Valamit várni kell: A csúcskategóriás audio berendezéseiről ismert Bose évekkel ezelőtt is potenciálisan forradalmian új autóipari technológiába merült. Most úgy tűnik, hogy a cég „mágikus” felfüggesztési rendszere készen áll a valós debütálásra a fogyasztói járművekben.

A Bose két évtizeddel ezelőtt kifejlesztett egy darab autóipari technológiát, amely messze megelőzte az idejét. Amint azt a PC Magazine 2004-ben jelentette, a vállalat számítógépes vezérlésű felfüggesztési rendszert hozott létre, amelynek célja a legtöbb járműben található hagyományos sokkok és rugók cseréje.

Ennek az innovációnak köszönhetően az autók látszólag „lebeghetnek” a durva utakon és a sebességgel, és a járművezetők gyakorlatilag nem érzik magukat a rázkódás vagy a rezgés egyikének.

Sajnos a Bose technológiáját praktikusnak-és valószínűleg túl dráganak-tekintették a tömegpiaci megvalósításához. Ennek eredményeként egyetlen nagy autószerelő sem fogadta el a rendszert. A Bose végül a ClearMotion nevű új vállalkozás felé fordította a „Magic Sorpet” felfüggesztését, amely folytatta az eredeti proaktív felfüggesztési platform fejlesztését.

A ClearMotion most a számítógépes felfüggesztési rendszerét a vezetés jövőjének helyezi, és néhány autóipari vállalat végre készen áll arra, hogy a technológiát a valós járművekbe hozza. A vállalat első megállapodása a NIO kínai EV gyártóval, amely a proaktív felfüggesztést tervezi a közelgő ET9 modellben – potenciálisan akár hárommillió „úszó” autót vezet be az elektromos járművek piacán.

A ClearMotion úgy tűnik, hogy készen áll a Porsche-vel való partneri partnerként is, a Volkswagen tulajdonában lévő luxusmárkával várhatóan a proaktív felfüggesztési rendszert egy kiválasztott csúcskategóriás modellekben valósítják meg. Az NIO már közzétett egy rövid bemutató videót, amely bemutatja a technológiát az ET9 -ben, és ez mindenképpen olyan lenyűgöző, mint az eredeti demo felvétel két évtizeddel ezelőtti (lent).

Ez az eredeti klip egy módosított Lexus LS400 -at, simán csúszott a sebességgel és a szoros fordulatokkal, és még az akadályok fölé is ugrott egy egyértelműen színpadon, de látványos „speciális effektusok” bemutatóján a technológia potenciáljáról.

Bose azt állítja, hogy évtizedeket töltött az aktív felfüggesztési rendszer fejlesztésével és finomításával, a vezérlőszoftverrel végzett munkával 1980 -ban.

A ClearMotion modern felfüggesztési technológiája azonban nem azonos a Bose eredeti kialakításával. A CM1 nevű frissített rendszer szoftvervezérelt elektrohidraulikus eszközt használ, amely folyamatosan figyeli és reagál az útviszonyok megváltoztatására.

Ezenkívül a ClearMotion kifejlesztett egy Roadmotion nevű rendszert – egy rendkívül pontos leképezési platformot, amely az adatokat a felfüggesztéshez táplálja, így proaktívan reagálhat a dudorokra és a hiányosságokra. Az ütemterv állítólag pontosabb, mint a GPS, és felhasználhatja a korábban összegyűjtött adatokat a lokalizált útprofil előállításához. Ez lehetővé teszi a rendszer számára, hogy finomítsa a válaszát, amikor a jármű ismét ugyanazt az utat hajtja végre.