Hearthstone

Csak a szokásos: már megint botrány lett a versenyből, a Blizzard változást ígér


A stúdióban játszott Hearthstone Championship Tour versenyek általában mentesek a problémáktól, hiszen itt jellemzően ideálisak a körülmények a játékosok számára, ráadásul mindenki egy helyen tartózkodik. A regionális vb-selejtezőkön azonban szinte mindig adódik valami gond, köszönhető annak, hogy egyszerre több tucat helyszín érintett – az európai playoffon is akadtak legutóbb problémák.

Trükközés vagy hiba? Warningot kaptak az oroszok a vb-selejtezőn

A most hétvégén zajló Americas Summer Playoff talán minden eddiginél nagyobb botrányba fulladt: szó szerint elárasztották a közösségi platformokat a panaszok a játékosoktól. A probléma a szokásos: a disconnect.

A Hearthstone versenyeken az a szabály, hogy ha valaki disconnectel, akkor újrajátszás következik – kivéve akkor, ha valakinek van screenshotja arról, hogy 100%-os lethalja van.

Ez a szisztéma nyilvánvalóan rossz, hiszen azt részesíti előnyben, akinél a hiba előjön, ráadásul még vissza is lehet vele élni, ahogy erre számtalanszor volt is már gyanú.

Rpbalance esete mutatja be talán a legjobban, hogy miért rossz az egész rendszer. Neki ez volt az első HCT versenye, az első fordulóban pedig 2:2-es állásnál (tehát döntő játszmában) elég rossz matchupot kapott, hiszen egy Razakus Priestet kellett volna megvernie Evolve Shamannal. Mégis nagyon jól kezdett, a negyedik körben biztos volt abban, hogy ő fog nyerni, ekkor azonban az ellenfele disconnectelt, így újra kellett játszania meccset. Itt már nem sikerült az újabb bravúr, így győzelem helyett végül vereséggel kezdte a versenyt. A második fordulóban is kikapott, ami után lényegében biztossá vált, hogy nem lesz ott a továbbjutást érő Top 8-ban.

Íme egy kis ízelítő a további panaszokból:

“Ebből végül újrajátszás lett – ti szórakoztok velem? Nem tudok lejátszani egy k*****ott fordulót anélkül, hogy ne lenne 50 disconnect.”

“A kemény munka mehet a süllyesztőbe, mert nem tudok rendesen játszani, annyi probléma van az itteni helyszínen.”

“Megkértek, hogy ne nézzem a streamet, mert túl sok sávszélességet használunk. BETEG.”

“1-2, kiestem. Mindig is azt mondtam, hogy a Blizzard folyamatosan fejleszti a HCT-t (még ha lassan is), ez azonban most rosszabb volt, mint az első 2016-os selejtezők.”

“1-0-val állok az egyik legszorosabb forduló után, amit valaha játszottam. A helyszín szörnyű, szó szerint minden meccsen volt disconnect.”

És ez tényleg csak egy kis ízelítő volt, legalább kétszer ennyi panaszt idézhetnénk még a játékosoktól.

A helyzet annyira súlyos, hogy még a Blizzard is reagált: a Hearthstone esportért felelős Che Chou azt írta a Twitteren, hogy megkétszerezik majd az erőfeszítéseket azért, hogy a jövőben ne legyenek ilyen problémák, és azt ígéri, hogy változások várhatóak a vb-selejtezőket tekintve.

Nagyon reméljük, hogy tényleg utoljára kellett hasonló esetekről beszámolnunk, egy ekkora téttel bíró versenyen ugyanis tényleg elfogadhatatlanok az ilyen problémák.

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2017 metabro.hu | minden jog fenntartva