Advertisement Gate sponsorship Gate sponsorship
Gaming

RAGE 2 – Csendes háború (PS4 teszt)

metabro - 7 hónapja

8 év telt el az eredeti RAGE megjelenése óta, sokat felejtettünk. Most, 2019 közepén megjelent a RAGE 2, mely körül nem csinált nagy felhajtást a kiadó, időnként elszórt trailerekből és kiadott információkból hallhattunk csak a játékról.

Másodjára jobban sikerül?

A 2011-ben megjelent előd nem aratott osztatlan sikert sem a kritikusoknál, sem pedig a játékbázis felől. A története rengeteg ziccert hagyott ki, a grafikája pedig a 2011-es viszonyokhoz képest is csak egy erős rendben van, amit akkor mindenki a több platformhoz igazításnak tudott be. Eladások terén nem szerepelt rosszul, bár nem is volt akkora kasszasiker, hogy fejvesztve elkezdjék a folytatás legyártását. 2019 májusában járunk, itt a folytatás, alig vártuk, hogy megtudjuk, vajon sikerült-e szintet lépni, vagy egy újabb feledhető akció lesz a RAGE 2.

Történetünk a következő…

A RAGE kettő elején, utolsó rangerként életben maradva, azt az egyszerű feladatot kapjuk, hogy mentsük meg a pusztulásra ítélt poszt poszt-apokaliptikus világot, természetesen egyedül.

A játék legelején, tulajdonképpen az első ARK (erről bővebben később) után, azonnal bedobnak minket a mély vízbe, szabadjára engednek minket az elsőre végeláthatatlannak és eseménydúsnak tűnő pályán, azonnal kezdetét veszi az a játékmenet, ami a következő órákban is a hű társunk lesz.

A pusztulásra ítélt bázisból kilépve, szinte azonnal beleütközünk egy újabb ARK pontba, ahol megismerkedhetünk a játékmenetet kitöltő akció 1/5 részével. Nemes egyszerűséggel berongyolunk, darabokra trancsírozunk mindent, ami él és mozog, majd a fókusz képességünkkel felnyitjuk az ARK kapszulát, bemászunk, magunkévá tesszük a bent megbúvó jutalmat, majd, mint aki jól végezte a dolgát, tovább állunk.

ARK, focus és egyéb nyalánkságok:

A karakterünk fő tulajdonsága a focus használata, mellyel falakon át jelölhetünk ellenségeket, feladatokat kereshetünk és nem utolsó sorban ezzel nyithatjuk ki az ARK kapszulákat. De mi az az ARK, ha már ennyit beszélek róla? Az ARK kapszulák amolyan kincsesbányák a pálya sok pontján elszórva, melyeket felfedezve, kitakarítva és kinyitva újabb és újabb képességeket tehetünk magunkévá. Ezekre a képességekre nagy szükségünk lesz, hiszen ez adja a játék sava-borsát. Az ARK-okon belül azonban nem csak képességre tehetünk szert, innen kapjuk meg a fegyvereinket is, szóval tényleg érdemes őket szépen végig járni.

OVERDRIVE

A legbadassebb képesség, ami a játékban megtalálható. Az OVERDRIVE-ot aktiválva a fegyverünk olyan dolgokra lesz képes, amire az eredeti fizikájával nem lenne képes, mindeközben gyorsabban töltődik az életünk és az ellenségekből is jobb loot esik. Ha ez nem lenne elég, az egészet megfejeli a játék egy menő szűrővel, amitől igazán RAGE 2-ős lesz a hangulat.

Mi a maradék 4/5?

Említettem korábban, hogy a játék körülbelül 1/5 része annyi, hogy az ARK pontoknál rendet rakunk. Na már most a helyzet az, hogy a többi része sem sokkal színesebb (haha), valahogy mégis újra és újra szórakoztató. A nyílt világ további lehetőségei a következők: sztori küldetések, útblokádok felszámolása és mutáns farmok kitakarítása. A közös bennük nem más, mint, hogy szinte grammra ugyan az az összes pont. Berobbanunk a járművünkkel, általában már azzal hatalmas károkat okozva. Kiszállás után a legkülönfélébb módszerekkel miszlikre aprítjuk az ellent (hihetetlen hangulatos, mikor a szuperhős landolással szédítjük meg őket), majd a következő lehetőségekből történik valami: felrobbantunk néhány üzemanyag tartály, vagy megnyitunk egy ARK kapszulát, esetleg felnyitunk egy útakadályt.

Ennyi. Ebben merül ki a szabad világban fellelhető lehetőségeink.

A teszt folyamán egyébként többször éreztem úgy, mintha jártam volna már a helyszínen, ahol éppen vagyok, aztán rájöttem, hogy sok pont szinte teljesen azonos mása egy másiknak, talán 1-2 tereptárgy, vagy loot láda lett máshová elhelyezve. Ez azonban valahogy nem tudott érdekelni, a hentelés továbbra is nagyon megfogott…

…annál kevésbé a vezetés

Sajnos megkerülhetetlen, hogy erről is meséljek, ugyanis a játék szerves része a járművek használata, amely az első részben is arcpirító volt, és sajnos mostanra sem sikerült élvezetessé tenni. Alapvetően semmi baj nincs az irányítással, vagy a járművekkel, azonban mégis mintha azért lenne ennyire kényszerítve, hogy egy kis játékidőt nyerjenek vele a fejlesztők.

Szerencsére van lehetőségünk gyors utazásra bizonyos városok között. Ez ugyan úgy működik, mint a legtöbb open- world játékban, az első látogatásunktól elérhető a helyszín gyors utazásra.

Oké, igazatok van, vannak autóversenyek is.

Látványvilág

Ez az, amiben szerintem hatalmasat hoz a RAGE 2. Mikor bemutatták a játékot, nagyon sok gamer a nemtetszését nyilvánította ki a sok élénk szín szerepeltetésével. Ez azonban, mint utóbb kiderült, nagyon is jót tesz a játéknak. Azt már korábban leírtam, hogy a grafika nem korszakalkotó (nem is várta senki), de tényleg nem lehet okunk a panaszra, sőt. A rengetegféle élénk szín szerepeltetése tökéletesen van egyensúlyozva, nem sok, mégis sokszor szerepelnek, fali festéseken, a UI részeként, robbanásokkor és még ezer más helyen a világba, amitől igazán agyament és elborult RAGE 2-es lesz az egész. Csak imádni lehet.

Fontosnak érzem megjegyezni, hogy a grafika sokat változott. A RAGE 2011-ben egyértelműen a Borderlands látványvilágát akarta másolni, a RAGE 2 azonban elhagyta ezt az irányt és sokkal inkább egy fél realisztikus, Mad Max hatást kelt.

A másik része a hangok, melyeket bár sokan nem figyelnek, nekem gyenge pontom, a RAGE 2 pedig itt sem hagyott cserben. A kocsik motorjainak hangja, a fegyverek durrogása, a tartályok robbanása mind simogatták a fülemet, jó élmény.

Summa summarum

Senki ne várja tőlem, hogy kijelentsem, a RAGE 2 megéri, vagy épp nem éri meg az árát. Májusban, mikor amúgy sincs túl sok AAA megjelenés, egy könnyed, sok szórakozást, fröcsögést és robbanást ígérő játék kellemes kikapcsolódás lehet a vizsgák vagy a fárasztó munkanapok után. Az, hogy megér-e ez nektek 20 ezer forint körül, már a ti döntésetek, nálunk egy erős 7.5/10-et ér a Bethesda legújabb játéka.

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2017 metabro.hu | minden jog fenntartva