BoardGame

Játék közben megmutatkozik az ember személyisége, elfeledkezik a falról, amit maga köré épített


Társasjátékpodcast - A játék nem játék sorozatunk augusztusban tart nyári szünetet tart - most itt vannak a négy adás legjobb dumái és tételmondatai.

Két hónapja indult Társasjátékpodcast – A játék nem játék sorozatunk Győri Zoltán (Eureka Games/Mit Játsszunk?) és Para-Kovács Imre (Budapest vad világa/Ftr Pix) vezetésével. A harmadik adásban a Kékjáték vezetője, Lenhardt Balázs is szerepelt, a magyar történelem kiskirályos időszakát feldolgozó sikerjátéka, a Kard és korona harmadik kiadása kapcsán.

Augusztusban nyári szünetet tartunk, de már augusztus 27-én visszatérünk az ötödik adással, melyben a világ egyik, ha nem a legsikeresebb társasjátéka, A Mars terraformálása lesz terítéken. Majd a hatodik, szeptember 10-i adásban Kalmár Péter, a játékosítással (is) foglalkozó Eureka Games társvezetője lesz a vendég.

Addig is, íme egy kis válogatás az első négy adás tételmondataiból és legjobb dumáiból:

Első rész:

Nagyon komoly igénye a modern embernek, hogy oké, rengeteget vagyunk online, rengeteget nyomkodunk szilíciumkapszulákat, de üljünk asztal köré, igenis érjünk hozzá dolgokhoz, és érezzem, hogy a többiekkel játszom, nem egy számítógéppel, aminek a másik végén egy másik játékos valahol Bangladesben nyomkod egy egeret.
Győri Zoltán, 2:00

Alapvetően azért az nem egy általános jellemzője ezeknek a játékoknak, hogy egy 60 oldalas kis füzetet kell hozzájuk megtanulni.
Para-Kovács Imre, 4:40

2019-es adat, hogy egy évben, írd és mondd, több mint 1600 játék jelent meg! Egy évben worldwide, azaz naponta legalább 3!
Győri Zoltán, 17:35

Hallgasd és nézd vissza a Youtube-on,

vagy csak hallgasd a Soundcloudon!

Második rész:

Alaptézisünk az, hogy egy játékban megmutatkozik egy ember személyisége, tehát akkor elfeledkezik arról a falról, amit maga köré épített, nem álcázza magát annyira.
Para-Kovács Imre, 20:25

Több mint 50 mechanizmust különböztet meg a szakma, és ezek együttállása a lényeg.
Győri Zoltán, 11:53

Az általános megítélése az agressziónak, hogy rossz, miközben valószínűleg az evolúció szempontból meglehetősen előnyös. Az emberek többséges nem veszteni szeret, hanem győzni, de azokban a játékokban, ahol nem lehet veszteni, győzni sem lehet.
Para-Kovács Imre, 18:13

Hallgasd és nézd vissza a Youtube-on,

vagy csak hallgasd a Soundcloudon!

 

Harmadik rész:

Az egyenjogúság nem úgy áll elő, hogy a nők átváltoznak férfivé, hanem, hogy a nők, mint nők lesznek egyenjogúak.
Para-Kovács Imre, 7.28
Felmerül a kérdés, hogy van-e olyan, hogy fiús játék vagy lányos játék, de az biztos, hogy attól, hogy egy játék történelmi, nem lesz fiús.
Győri Zoltán, 7:32

A Kard és korona alapvetően arról szól, hogy meghalt a király, picit trónokharcázunk, vannak a kiskirályok, és szkanderoznak egymással a területekért, és nagyon ritkán lesz pont az, ami a történelemben volt, hanem alternatív történelmet írunk.
Győri Zoltán, 9:55

Ha mindig csak azt a megtörtént szcenáriót tudod lejátszani, és nincs benne az az esély, hogy megváltoztassad a történelem menetét, akkor az egésznek nincs értelme.
Lenhardt Balázs, 10:20

Hallgasd és nézd vissza a Youtube-on,

vagy csak hallgasd a Soundcloudon!

 

Negyedik rész:

Érdemes fenntartásokkal kezelni, hogy hány játékos játszhatja az adott játékot a doboz szerint.
Győri Zoli 2.55

Egy komolyabb díj tíz-húszszorozza az eladását egy játéknak.
Győri Zoltán, 9:35

Konkrét helyszínek vannak eltudsz jönni és nem csak játékszabályból, hanem akár játékmester segítségével is.

Hallgasd és nézd vissza a Youtube-on,

vagy csak hallgasd a Soundcloudon!

 

 

 

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2017 metabro.hu | minden jog fenntartva