Gaming

Ekkora a különbség a régi és az újgenerációs Hitman 3 között!


A Hitman 3 a régi konzolokon tulajdonképpen egy csoda!

A generációváltások küszöbén már megszokhattuk, hogy a két generációra megjelenő játékok között még nemigen fogunk szembetűnő különbségeket találni (kivéve ha az a Cyberpunk, mert akkor fogunk), emiatt a kérdés is adott;

Meddig halogathatjuk az új konzol valamelyikének megvásárlását anélkül, hogy kimaradnánk a legújabb megjelenésekből?

Ez három hónappal a PlayStation 5 és az Xbox Series X|S megjelenése után még nehezen belőhető, annak fényében pedig pláne, hogy egy jó darabig egyik sem lesz elérhető a nagyobb közönség számára. Emiatt a kiadóknak is úgy kell pozicionálniuk a játékaikat, hogy abban az esetben, ha szeretnének továbbra is rentábilisek maradni, akkor bizony számolniuk kell a letűnőfélben lévő masinákkal is. Na de ez nem fogja visszavetni egy időre a játékok technikai fejlődését? – kérdezhetnénk, a választ pedig a Hitman 3 szolgáltathatja.

Már a Hitman 2016-os etapja is egy gyönyörű alkotás – mind a mai napig -, de amit a harmadik felvonásban láhatunk az egészen elképesztő. A látványorgiából pedig nem marad ki senki, ugyanis közel ugyanazt kapják a PS4-Xbox One játékosok, mint amit a PS5-ös és Xbox Series-es társaik.

Na de mit is jelent ez?

Egy átlag játékos valószínűleg nagyítóval is nehezen találna különbséget a különböző verziók között, ami a grafikai részletesség, a fényhatások és a különböző, teljesen valósághű tükröződések nyomán egészen elképesztő teljesítmény. Eltérések természetesen akadnak, ilyen a képfrissítés, a felbontás és a textúrák minősége, melyekből nyilvánvalóan az új konzolok jönnek ki győztesen.

Közülük is az Xbox Series X teljesít jobban, ami a 4K 60FPS-t rezzenéstelenül hozza, míg a PS5 1800p-s felbontás mellett 60 fps-re képes.

A generációk köztiek, a PS4 Pro és az Xbox One X sem maradnak el túlzottan, melyek közül egyértelműen a Sony erősebbik gépe áll jobban. A PlayStation-ök esetében ugyanis eldönthetjük, hogy a felbontást vagy az FPS számot preferáljuk inkább, erre pedig Xboxon nincs lehetőségünk. Emiatt a One X nagyobb felbontás mellett ugyan, de ugyanazt a képfrissítési számot produkálja mint kistestvére, a One és a One S, vagyis pontosan 30-at.

A last-gen konzolok közül egyértelműen PS4-eken fut jobban; az alapgépen frame korlátozással 30, anélkül 40-45 fps-t produkál – ami érdekes, mivel nem történik minőségbeli romlás -, Pro-n pedig quality módban 40-45-öt, FPS módban pedig fixen 60-at.

Látványban viszont mindegyik verzió szinte ugyanazt nyújtja!

Érdemes hozzátenni, hogy a Hitman 3 next-gen konzolokon még nem rendelkezik a ray tracing technológiával, ami majd csak egy későbbi frissítéssel érkezik majd meg. Az elmúló generáció több mint 7 éves alapgépein mutatott teljesítménybeli csodát az IO saját fejlesztésű motorjának, a Glacier Engine-nek köszönhetjük, mely miatt a Hitman 3 a korábbi konzolgeneráció váltásokkor megszokott cross-gen címekkel ellentétben nem hagy keserű ízt maga után a régi gépeken játszók szájában sem, sőt.

A Hitman 3-mal az IO Interactive egy kis ízelítőt ad abból, hogy mi vár majd ránk a jövőben, illetve azt is, hogy miért érdemes Xbox Series X|S-re és/vagy PlayStation 5-re váltani. Ezt pedig hamarosan érdemes lesz megtenni, ugyanis ennél többre már biztosan nem képes sem az Xbox One, sem a PS4 – és ugye ez még nem is next-gen…

Így fest az összes verzió egymás mellett:

Untitled Goose Game és beszélő víziló easter eggre bukkantak a Hitman 3-ban!

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2021 metabro.hu | minden jog fenntartva