Vásároljon most, ne fizessen később

Röviden: A Buy Now, a Pay későbbi társaságok veszélye az, amikor az ügyfelek nem tartják be a „Pay később” részt. Ez az a probléma, hogy az ipari óriás Klarna, amelynek nettó vesztesége az első negyedévben több mint kétszeresére váltotta ki, mivel egyre több ügyfél küzdött a kölcsön részletének visszafizetéséért.

Klarna nettó vesztesége az első negyedévben elérte a 99 millió dollárt, ami majdnem kétszerese annak a 47 millió dollárnak, amelyet egy évvel korábban elvesztett.

A probléma az, hogy egyre növekvő számú ügyfél, akik most vették ki a vétel, később fizetnek a kölcsönöknek, hogy visszafizessék őket.

A Klarna BNPL -szolgáltatásait számos kereskedőnek kínálja, így az ügyfelek sokféle terméket vásárolnak részletekben. A társaság pénzt fizet azáltal, hogy díjakat számít fel azoknak a kereskedőknek és az ügyfeleknek, akik nem fizetnek időben.

Az első negyedévi bevételi jelentésében Klarna kimutatta, hogy a fogyasztói hitelveszteségek 136 millió dollárra estek, ami körülbelül 17% -kal növekedett az egy évvel korábbihoz képest.

Úgy tűnik, hogy egyre növekszik a tendencia, hogy a BNPL -ügyfelek nem tudják teljesíteni szerződéses kötelezettségeiket. A Hitelplatform Lendingtree a múlt hónapban felmérést végzett, amely szerint a BNPL -kölcsönök felhasználói 41% -a azt mondta, hogy az elmúlt évben későn fizettek, az egy évvel ezelőtti 34% -hoz képest. A magas jövedelmű hitelfelvevők voltak a legvalószínűbbek, akik későn fizetnek, a férfiak, fiatalok és a kisgyermekek szüleivel együtt.

A felmérés azt is kimutatta, hogy a BNPL -felhasználók egynegyede kijelentette, hogy a kölcsönöket élelmiszerek vásárlására használták fel a növekvő szupermarketek költségei közepette, és 14% -os növekedést jelentenek az egy évvel ezelőttihez képest. Ez azt is feltárta, hogy a 4 BNPL -felhasználó közel 1 -ből azt mondta, hogy egyszerre három vagy több aktív BNPL -kölcsönük van.

A New York -i Federal Reserve Bank a múlt héten arról számolt be, hogy az amerikai fogyasztói adósság 167 milliárd dollárral emelkedett az első negyedévben, hogy rekord 18,2 trillió dollárt érjen el.

Klarna jövedelmének másutt, amelyet vezérigazgatójának AI-generált avatárjával mutattak be, a társaság azt mondta, hogy mesterséges intelligenciát használt a költségek csökkentésére.

A társaság létszáma 39% -kal csökkent az elmúlt két évben, az ügyfélszolgálati költségek az első negyedévben 12% -kal csökkentek. A Klarna becslések szerint 700 alkalmazottat váltott fel az AI -vel.

Az emberek számára a jó hír az, hogy Klarna ismét elkezdte felvenni őket, miután vezérigazgatója nemrégiben beismerte, hogy az AI ügyfélszolgálati chatbotok „alacsonyabb minőségű” kimenetet kínáltak.