Amazon és Uber
Mielőtt a Super Mario Bros ikonikus csillagává vált, mit neveztek el Mario -nak?
Most tanuljunk valamit

A tech IPO tájban ambiciózus előrejelzésekkel és úttörő siker ígéreteivel teli, több, mint néhány vállalat őszintesége a potenciális befektetőknek.
Amikor az Amazon 1997 -ben nyilvánosságra került, ez egy nagyszerű online könyvesbolt volt, nagy ambíciókkal és nagyobb veszteségekkel. Az IPO tájékoztatójában a vállalat nyíltan figyelmeztette a befektetőket: „A kezdetektől kezdve jelentős veszteségeket merítettünk fel, és elvárjuk, hogy a belátható jövőben működési veszteségeket merítsünk fel. Soha nem érhetjük el vagy fenntarthatjuk a jövedelmezőséget.”
Nem pontosan az a összegyűjtő sírás, amelyet elvárhat egy hamarosan technológiai titánról. A őszinte nyugtázás felvonta a szemöldökét és a szkepticizmust a Wall Street -en. Ennek ellenére az IPO egy részvényenként 18 dollár áron haladt előre, körülbelül 54 millió dollárt gyűjtve, és körülbelül 438 millió dollárra értékelte az Amazon -ot. A vállalat piaci felső korlátja 2018 -ban meghaladta az 1 trillió dollárt, és folyamatosan a világ legértékesebb vállalatainál marad.
Ez a brutálisan őszinte nyilatkozat lábjegyzetnek bizonyult minden idők egyik legnagyobb üzleti sikertörténetében. Az Amazon könyvekről … nos, mindenre kiterjedt. A felhőalapú számítástechnikától (AWS) az intelligens eszközökig, élelmiszerekig és a hollywoodi produkcióig az Amazon a modern digitális élet sarokkövévé vált.
Hasonlóképpen, az Uber az IPO előtt híresen figyelmeztette a befektetőket, hogy története jelentős veszteségeket szenvedett, és figyelmeztette, hogy „soha nem érheti el a jövedelmezőséget”. A társaság 2019 -ben nyilvánosságra került a történelem egyik legnagyobb technológiai IPO -jával, részvényenként 45 dollárral és több mint 82 milliárd dollár értékkel.
Az Uber tájékoztatója kiemelte a működési költségeket, a szabályozási akadályokat és a folyamatos versenyt, és egyenesen kijelentette, hogy üzleti modellje soha nem vezethet tartós nyereséget. E figyelmeztetések ellenére a befektetői lelkesedés továbbra is magas volt, az Uber globális lábnyoma és a szállítás és a mobilitás jövőjének uralkodásának ígéretét hajtotta végre.
Az Uber nem egyedül a jövedelmezőségi riasztás hangzásában, mielőtt a modern időkben nyilvánosságra kerülne …
Snapchat (2017): A Snap Inc. hullámokat is tett azzal, hogy kifejezetten kijelenti, hogy „soha nem érheti el vagy fenntarthatja a jövedelmezőséget”. A befektetők továbbra is nagyra becsülték a társaságot, és körülbelül 24 milliárd dolláros értékelést jelentenek.
Lyft (2019): Mint az utazó versenytárs, az Uber, a Lyft a nyelvet az IPO-benyújtó befektetőknek a benyújtásba vette, hogy a kezdetektől fogva minden évben nettó veszteséget szenvedett „és” lehet, hogy „nem lesz képes elérni vagy fenntartani a jövedelmezőséget”.
Spotify (2018): A Spotify egyedülálló közvetlen IPO -jában a jövedelmezőséggel kapcsolatos aggodalmakat nyilvánosságra hozta, hangsúlyozva, hogy a jövedelmezőség bizonytalan a magas jogdíjak és az intenzív verseny miatt, bár ez nem volt olyan kifejezetten pesszimista, mint mások.
Ezek a figyelmeztető megjegyzések, bár az első pillantásra zavaróak, a gyorsan növekvő technológiai induló vállalkozások és a tech IPO-k világának átjárási rítusává váltak.