„Nem hibázol. Nagyon gyors”
Nagy idézet: Rengeteg figyelmeztetést hallottunk a vezérigazgatóktól arról, hogy a generatív AI mennyire törli a munkahelyek törését, ám ezek az előrejelzések még baljóssá válnak, amikor Sam Altman -tól származnak. Az Openai vezérigazgatója Washingtonba tett utazása során elmondta, hogy a technológia a teljes munkaköri kategóriákat törölheti, az ügyfélszolgálati szerepekkel a legnagyobb veszélyben.
A Federal Reserve Kormányzótanácsban a nagy bankok konferenciájának tőkekeretrendszerén beszélt Altman a generatív AI körüli egyik legforróbb vitatott kérdéssel foglalkozott: annak hatása a munkahelyekre.
Altman azt mondta, hogy míg „senki sem tudja, mi történik ezután”, úgy gondolja, hogy „egyes területek, azt hiszem, ugyanúgy, mint teljesen, teljesen eltűnt”, az AI ügynökök váltották fel.
Altman kiemelte az ügyfélszolgálati szerepeket, mint a leginkább veszélyeztetett munkakategóriát. „Ez egy olyan kategória, ahol csak azt mondom, tudod, mit, amikor az ügyfélszolgálatot hívják, a Target -en vagy az AI -ben vagy, és ez rendben van.”

Altman elmondta, hogy az AI ügynökei már átalakítják az ügyfélszolgálati ágazatot, így elavulttá teszik az emberek munkáját a folyamat során. Azt mondta Michelle Bowmannek, a Federal Reserve felügyeleti alelnökének, hogy „ez olyan, mint egy szuper-imádnivaló ember. Nincs telefonfa, nincs átutalás. Mindent megtehet, amit a társaság bármely ügyfélszolgálati ügynöke megtehet. Nem hibázhat. Nagyon gyors. Egyszer hívsz, a dolog egyszerűen megtörténik.”
Lehet, hogy Altman magabiztos az AI azon képességében, hogy helyettesítse az embereket az ügyfélszolgálati szerepekben, de a valóság az, hogy még hosszú utat tettek meg. Fizessen későbbi/vásárlási szolgáltatást Klarna, amely az AI chatbotokat használja az ügyfélszolgálati beszélgetések kétharmadának kezelésére, nemrégiben kezdte meg újra az embereket. Sebastian Siemiatkowski vezérigazgató elmondta, hogy bár a chatbotok olcsóbbak voltak, mint a valódi emberek alkalmazása, „alacsonyabb minőségű” eredményt kínáltak. Azt is akarja, hogy az ügyfeleknek lehetősége legyen beszélni egy emberrel.
Ez nem csak az AI által fenyegető ügyfélszolgálati dolgozók. Altman szerint még jobban képes munkát végezni, mint a legfontosabb szakemberek, például az orvosok. A vezérigazgató azonban beismerte, hogy még az egészségügyről sem akarja, hogy az embereket teljesen kihozza az egyenletből.
„A Chatgpt ma, egyébként, a legtöbb alkalommal, jobb adhat neked – ez olyan jobb diagnosztikus, mint a világ legtöbb orvosa” – mondta. „Ennek ellenére az emberek még mindig az orvosokhoz járnak, és én nem vagyok, mint például itt dinoszaurusz vagyok, de igazán nem akarom, hogy az orvosi sorsomat a CHATGPT -hez bízzam, és nincs emberi orvos a hurokban.”
Az Openai vezetőjeként betöltött szerepe ellenére Altman elismerte, hogy továbbra is aggódik az AI gyorsan fejlődő képessége miatt, hogy károsítsa az emberiségnek. Az egyik forgatókönyv, amely szerint éjjel ébren tartja őt, egy ellenséges nemzet, amely a technológiát használja az Egyesült Államok pénzügyi rendszerének megtámadására. Arra is figyelmeztette, hogy az AI képessége, hogy ilyen magas pontosságú hangokat klónozzon, nagyobb csalások és személyazonosság -lopások eseményeihez vezethet, különösen mivel egyes pénzügyi intézmények elfogadják a hangnyomást hitelesítésként.
Dario Amodei, az Openai rivális antropikus főnöke, egy másik vezérigazgató, aki úgy gondolja, hogy az AI kiküszöböli a munkaköri szerepeket. Azt mondta, hogy az összes belépő szintű fehérgalléros pozíció fele öt éven belül eltűnik. Az Amazon Andy Jassy, a Ford Jim Farley, a Spotify Tobi Lütke, a Moderna Stéphane Bancel és más vezérigazgatók visszhangozták ezeket a figyelmeztetéseket. De úgy tűnik, hogy a költségek csökkentése és a kellemes részvényesek fontosabbak, mint az emberek százezreinek munkanélkülisége.