Az akkumulátor -technika azt jelenti, hogy felülmúlja a Tesla, BYD és a csomag többi részét
Előretekintő: A CATL bejelentette az áttörések sorozatát, amelyek átalakíthatják az EV iparát, ígéretes akkumulátorokat, amelyek olcsóbbak, könnyebbek, gyorsabban újratölthetők és szélsőséges hőmérsékleten rugalmasabbak, mindeközben meghosszabbítják a vezetési tartományt. A vállalat, amely a világ EV akkumulátorának egyharmadát szállítja a nagyobb autógyártók számára, beleértve a GM -t és a Tesla Shanghai Plant -ot, ezeket közvetlenül a Sanghaji Autószalon előtt mutatta be.
Egy sajtó rendezvényen, amely a magas szintű autóindításra emlékeztet, a Kína vezető akkumulátorgyártója, a CATL részletes innovációk, amelyek az elkövetkező néhány évben közelebb hozhatják az elektromos autókat az árhoz és a teljesítmény-paritáshoz.
Az akkumulátorok az EV költségeinek legalább egyharmadát teszik ki, így a CATL előrehaladása különösen jelentős az autógyártók számára világszerte.
Az egyik legjelentősebb fejlemény a CATL új megközelítése a kiegészítő akkumulátorokhoz. Hagyományosan, az EV -k egyetlen nagy akkumulátorra támaszkodtak, de a CATL tervezése egy másodlagos akkumulátort vezet be, amely megosztja a helyet a jármű altestében. Ez a kiegészítő akkumulátor az első kereskedelemben kapható EV akkumulátor, amely kiküszöböli a grafitot az egyik pólusból, ami végül csökkentheti a költségeket és növelheti az energia sűrűségét 60 % -kal köbcentiméterenként.
Gao Huan, a CATL Kínai EV -k technológiai vezetője szerint ez az innováció vagy meghosszabbíthatja az autó tartományát, vagy lehetővé teszi a kisebb akkumulátorcsomagokat, és felszabadíthatók több utastér.
A kiegészítő akkumulátor biztonsági másolatként is szolgál, egyre fontosabb tulajdonságként, mivel egyre több jármű elfogadja az önjáró technológiákat, amelyek megszakítás nélküli tápegységeket igényelnek.
A CATL kutatási és fejlesztési társelnöke, az Ouyang Chuying, jelezte, hogy ezek a grafitmentes akkumulátorok két-három éven belül megjelenhetnek a gyártójárművekben, bár elutasította a konkrét autógyártók megnevezését.
A vállalat azonban elismerte, hogy a grafit eltávolítása kompromisszumokkal jár, nevezetesen, hogy az ilyen akkumulátorok lassabban töltenek fel és rövidebb élettartamúak.
A CATL szintén lépéseket tett a fő akkumulátorok töltési sebességében. A zászlóshajójának, a Shenxing akkumulátorcellájának legfrissebb iterációja 520 kilométer (kb. 320 mérföld) tartományt adhat mindössze öt perc töltéssel, meghaladva a Rival Byd által bejelentett közelmúltbeli előrelépéseket, és a CATL elhelyezését a nyugati versenytársak előtt, mint például a Tesla és a Mercedes-Benz.
A második generációs Shenxing akkumulátor 800 kilométer tartományt kínál egyetlen töltéssel, és másodpercenként 2,5 kilométer 2,5 kilométert eredményez. A CATL GAO hangsúlyozta, hogy az új akkumulátorok nem veszélyeztetik az energia sűrűségét, és a tervek szerint ebben az évben több mint 67 elektromos jármű modellbe vannak felszerelve.
A lítium-alapú innovációk mellett a CATL előrehalad a nátrium-ion akkumulátor technológiával. A cég új NAXTRA nátrium-ion akkumulátorai, amelyek decemberben belépnek a tömegtermelésbe, több mint 90 % -os töltést ígérnek, még a mínusz 40 fokos Celsius mínusz hőmérsékleten is. Ez különösen vonzóvá teszi őket az észak-kínai hideg éghajlaton működő járművek számára, ahol a hagyományos ólom-sav akkumulátorok gyakran meghibásodnak. Ezeknek az akkumulátoroknak az első vevője a Freight Trucks lesz az First Auto Works -ből, amely a durva télről ismert régióban található, a régióban található.
A nátrium-ion akkumulátorokat biztonságosabbnak és megfizethetőbb alternatívának tekintik a lítium-alapú sejtek számára, főleg azért, mert a nátrium bőséges és olcsó. Az új NAXTRA akkumulátor energia sűrűséggel 175 watt óránként, kilogrammonként, majdnem megegyezik a széles körben alkalmazott lítium vas-foszfát akkumulátorokkal. A CATL alapítója, Robin Zeng azt javasolta, hogy a nátrium-ion akkumulátorok végül helyettesítsék a lítium vas foszfát akkumulátorok piacának felét, amelyben a cég jelenleg uralja.
A műszaki előírásokon túl a CATL szigorú stresszvizsgálat révén bebizonyította a nátrium-ion akkumulátorok biztonságát, ideértve a cellák lyukasztását és vágását anélkül, hogy tüzet vagy robbanást okozna-ez egy figyelemre méltó elmozdulás a vállalat csak öt évvel ezelőtti álláspontjától.
Ezeket az akkumulátorokat a belső égésű járművek megoldásának is elhelyezik, a meglévő elektromos rendszerekkel való kompatibilitást kínálva, bár egyes modellek módosításokat igényelhetnek az új akkumulátor méretének befogadására.
A CATL gyors innovációs üteme akkor is akkor fordul elő, ha a vállalat fokozott verseny és piaci nyomásokkal szembesül. A múlt hónapban a társaság a 2024 -es nettó nyereség 15 % -os növekedését jelentette, amely hat év leglassabb kamatlába, a Kína EV piacán hosszabb árháború közepette. Ennek ellenére, mivel az akkumulátorokkal több mint 18 millió autó működik, több mint 66 országban működik, a CATL befolyása az elektromos mobilitás jövőjére továbbra is félelmetes.