Csak azért, mert egy vállalat úgy tűnik, hogy önálló és önfinanszírozott, még nem jelenti azt, hogy ez a helyzet. A Riot Games, a legismertebb a „League of Legends” és a „Valorant” online játékokról, általában amerikai játékfejlesztőnek tekintik. Ez egy tisztességes feltételezés, tekintettel arra, hogy a társaságot eredetileg Santa Monicában alapították 2006 -ban, és továbbra is Los Angeles -ben található. Hozzáadjuk azt a tényt, hogy a Riot minden saját játékát közzéteszi, és úgy tűnik, hogy nincs sok kétség, hogy ez egy amerikai tulajdonban lévő vállalat. A Riot Games azonban valójában a Tencent, a kínai multimédia konglomerátum 100 % -os tulajdonában lévő leányvállalata.

A Riot Games az évek során különféle finanszírozási fordulókat kapott olyan kockázatitőke -társaságoktól, mint például a Benchmark Capital és az Firstmark, de a Tencent először 2009 -ben kezdett üzletet folytatni a fejlesztővel, amikor még mindig felkészült arra, hogy kiadja a „League of Legends” -et. A Tencent kezdetben csak a Riot Games befektetője volt, miközben beleegyezett abba, hogy segítsen a „bajnokság” közzétételének a Tencent szülőföldjén. Az elkövetkező néhány évben a Tencent fokozatosan növelte részesedését a Riot Games -ben, egyre többet vásárolva a társaságból. 2011 -ben a Tencent még a legnagyobb lépést tett, több mint 90% -os ellenőrzést szerezve, és 2015 -re befejezte a munkát, amikor a Riot Games a kínai társaság teljes leányvállalatává vált.

A Tencent a világ számos játékvállalatában részesedéssel rendelkezik

A Tencent természetesen nem csak a lázadó játékokat használja globális játékportfóliójának kibővítésére. A társaság a világ minden tájáról sok játékfejlesztőben és kiadótól részesedéssel rendelkezik, köztük nemcsak az Egyesült Államok fejlesztőinek, hanem az Európában, Ázsiában és azon túl is. Míg a Riot Games az egyetlen ruházat, amelyben a Tencent eddig teljes mértékben ellenőrizte, a Tencent jelenleg meglehetősen jelentős 40% -os részesedéssel rendelkezik az epikus játékokban. Ez nemcsak egy hatalmas darabot ad a hatalmas sikeres „Fortnite” -ből, hanem minden olyan játékot, amelyet az Epic Unreal motorjával készítenek – ami megdöbbentő mennyiségű cím.

Tekintettel arra, hogy manapság általában legalább kilenc számot, néha akár 10 -et is, az AAA videojáték készítése, a legtöbb fejlesztőnek nincs ilyen készpénze, vagy nem engedheti meg magának, hogy pénzügyi biztonsági hálózat nélkül kockáztassa. A Tencent a Larian Games 30% -át is birtokolja, a díjnyertes „Baldur’s Gate 3” fejlesztőjének, a Larian egyetlen másik érdekelt fele pedig a fejlesztő vezérigazgatója és felesége. A FromSoftware, a különféle szeretett Souls -szeres címek gyártója, amelyek között szerepel a „Dark Souls”, az „Elden Ring” és a „Bloodborne”, 16% -os irányítást átadott a Tencentnek.

A többi figyelemre méltó játékvállalat között, amelyet a Tencent vásárolt, az Activision Blizzard, az Ubisoft, a Remedy, a Platinum Games és a Funcom – csak néhányat említ.