Nem ez az első alkalom, amikor valaki ezt az állítást tette
Forró burgonya: A Tesla -t beperelik az állítások miatt, hogy megváltoztatja az ügyfelek autóinak odométereit. A peres eljárás szerint az autógyártó ezt megteszi a javítások során elért pénz növelése, a garanciavállalási kötelezettségek elkerülése érdekében, és arra kényszeríti az ügyfeleket, hogy korán megvásárolják a garancia -meghosszabbításokat.
Nyree Hinton 2022. decemberében egy 2020-as Tesla modellt vásárolt, 36 772 mérföldes órával vásárolt egy 2020-as Tesla modellt, ami azt jelentette, hogy még mindig az 50 000 mérföldes garancia vonatkozik.
A kaliforniai pénzügyi elemző azt állítja, hogy néhány hónapon keresztül ötször kellett meglátogatnia egy javítóműhelyet, miután megvásárolta az EV -t, hogy munkát végezzen a felfüggesztéssel kapcsolatos ismétlődő problémán.
A júniusi üzlet ötödik látogatása után Hinton észrevette, hogy az autó több mérföldet rögzít ugyanazon utazásokhoz. Azt mondja, hogy 2022. december 14 -től 2023. február 6 -ig napi 55,54 mérföld volt, de 2023. március 26 -ig és 2023. június 28 -ig a kilométer -számláló pontosan ugyanazt az utat rögzítette, mint a 72,53 mérföldet.
Hinton hozzáteszi, hogy korábbi járművei átlagosan 6 086 mérföld volt hat hónap alatt, de az Y modell 13 228 mérföldet jelentett ugyanabban az időszakban, ami 117 százalékos növekedést jelent.
2023 júliusáig a kilométer -számláló azt mutatta, hogy több mint 50 000 mérföldet tett meg. Hinton ezután megállapította, hogy Tesla visszahívást adott ki az autóját érintő felfüggesztési problémára. Amikor 2024 januárjában hatodik alkalommal ment a boltba, azt mondták neki, hogy fizetnie kell a munkáért, mivel a garancia lejárt, és a visszahívás nem jelentkezett.
Hinton nem folytatta a javításokat. A felfüggesztés októberben végül leválasztott a járműből, és azt egy Tesla üzletbe kellett vontatni, amely szerint a jármű rögzítése 10 000 dollárba kerül. Egy képviselő azt is elmondta neki, hogy az összes Tesla -javításra egy évre szóló garancia vonatkozik, így a felfüggesztést 2024 januárjában ingyen lehetett volna rögzíteni.
Hinton Tesla elleni peres eljárás, amelyben Singleton Schreiber képviseli őt, azt állítja, hogy ahelyett, hogy mechanikai vagy elektronikus rendszereket használna a távolság mérésére, annak EV -jei támaszkodnak: „prediktív algoritmusokra, energiafogyasztási mutatókra és a járművezetők viselkedési multiplikációira, amelyek manipulálják és tévesen mutatják be a tényleges kilométert a Tesla -jékek által.” Mindez azt jelenti, hogy a futásteljesítmény-alapú garanciák hamarabb véget érnek, mint kellene.
Hinton az öltönyének csoportos cselekvési státusát kéri, így más Tesla-tulajdonosok csatlakozhatnak.
Hinton nem az egyetlen Tesla tulajdonos, aki megkérdőjelezi az autó kilométer -számlálójának leolvasását. Ez a Reddit felhasználó azt írja, hogy egy 70 mérföldes utazás 90 mérföldre mutatott. A Tesla fórumán egy másik személy szerint egy 122 mérföldes utazás 188 mérföldre mutatott.