Jassy mondta, hogy a csendes rész hangosan

Forró burgonya: A vezérigazgatók szeretik énekelni a generációs AI dicséretét, miközben a tiptézet körülvették, hogy az emberek munkájukba kerülnek. De az Amazon főnöke, Andy Jassy nemrégiben hangosan mondta a csendes rész, elismerve, hogy a technológia csökkenti a vállalat vállalati munkaerőjét az elkövetkező néhány évben.

A héten a munkavállalóknak küldött üzenetben Jassy szerint a Generative AI egy „egyszer az életen át tartó” technológia, amely teljesen megváltoztatja azt, ami lehetséges az ügyfelek és a vállalkozások számára.

Jassy tovább hangsúlyozta az Amazon különböző területeit, ahol az AI -t és az ügynököket hajtják végre. „Ahogy generálóbb AI -t és ügynököket dobunk ki, ennek meg kell változtatnia a munkánk elvégzését. Kevesebb emberre lesz szükségünk, hogy a ma elvégzett munkákat végezzék, és több ember más típusú munkát végez” – mondta.

A vezérigazgató kimutatta, hogy az Amazonnak most már több mint 1000 generációs AI -szolgáltatása és alkalmazásuk van folyamatban vagy építettek, és még sok más jön.

Aztán a legtöbb vezetõ átugorta a részét: „Nehéz pontosan tudni, hogy ez az idő múlásával pontosan hol van, de az elkövetkező néhány évben azt várjuk, hogy ez csökkenti a teljes vállalati munkaerőnket, mivel a hatékonyságnövekedést kapjuk az AI széles körű felhasználásából a társaság egész területén.”

Andy Jassy nagyon szereti a generatív AI -t

Az Amazon egyike annak a sok tech-óriásnak, amely az AI-n all-in-re ment érkezése óta. Jassy tavaly azt mondta, hogy lehet olyan nagy, mint a felhő és az internet. Elkötelezte magát amellett, hogy ebben az évben 100 milliárd dollárt költ a technológiára.

Lehet, hogy izgalmas és pénzmegtakarító idők lehet az Amazon és a Jassy számára, de a társaság 1,5 millió alkalmazottja valószínűleg nem lesz olyan izgatott.

Jassy néhány tanácsot adott az aggódó munkavállalóknak: „Legyen kíváncsi az AI -vel, oktatja magát, vegyen részt a műhelyekben, és képzéseket készítsen, használjon és kísérletezzen az AI -vel, amikor csak tud, vegyen részt a csapatának ötletbörzetében, hogy kitalálja, hogyan lehet az ügyfelek számára gyorsabban és tágabban találni.” Mindez valószínűleg hasznos lesz, amikor új állást vadásznak.

Nem csak a vállalati munkavállalók fenyegetik az új technológiát. Az Amazon az elmúlt néhány évben több százezer robotot vezetett be raktáraiba. A gépek egyre fejlettebbé és emberszerűbbé válnak: a legújabb AI-alapú modell érzéssel rendelkezik. Az Amazon a humanoid robotokkal is kísérletezik a szállítási műveleteiben.

Azok közül, amelyeket az AI nem helyettesít az Amazonon, azt találja, hogy a technológia megnehezíti az életét, nem könnyebb. A szoftvermérnökök most óriási nyomást gyakorolnak a társaságra, mivel a vezetők növelik az elvárásokat és szigorítják a határidőket, és arra késztetik a mérnököket, hogy olyan AI-alapú eszközöket fogadjanak el, mint a Microsoft Copilot és az Amazon asszisztensei, hogy lépést tartsanak a könyörtelen ütemtel. A fejlesztési csoportok felére vágják a helyzetet, amelyet összehasonlítottak egy összeszerelő vonalhoz.

A közelmúltban fokozódott az AI -nek elvesztett munkákról szóló beszélgetés. Dario Amodei, az antropikus vezérigazgató nemrégiben figyelmeztette, hogy a technológia az elkövetkező öt évben az összes belépő szintű fehérgalléros munkahely kb. Felét megtisztíthatja, ami akár 20%-os munkanélküliségi tüskéket eredményez. Az NVIDIA főnöke, Jensen Huang, akinek a társasága az AI forradalmat vezeti, természetesen nem ért egyet.