A számítástechnika oktatásában az AI írástudás és a kritikus gondolkodás felé váltás van
A nagy kép: A generatív mesterséges intelligencia gyors növekedése a számítástechnikai oktatás alapvető átgondolását ösztönzi az Egyesült Államokban. Mivel az AI-alapú eszközök egyre inkább jártassá válnak a kód írásában és az összetett kérdések megválaszolásában az emberszerű folyékonysággal, az oktatók és a hallgatók egyaránt küzdenek, és az elkövetkező években a készségek számítanak.
A Generative AI az akadémia egész területén érezheti jelenlétét, de hatása a leginkább a számítástechnikában. Az AI asszisztensek bevezetése a nagy technológiai társaságok és az induló vállalkozások által felgyorsították ezt a változást, néhány iparági vezetõvel azt jósolják, hogy az AI hamarosan riválissá teszi a középszintű szoftvermérnökök képességeit.
Az egyetemek most újraértékelik a tantervüket. Egyes oktatók fontolóra veszik az elmozdulást a programozási nyelvek elsajátításának hangsúlyától, ehelyett hibrid kurzusokat vizsgálva, amelyek összekeverik a számítási készségeket más tudományágakkal. A cél az, hogy felkészítsük a hallgatókat egy olyan jövőre, amelyben az AI mélyen beágyazódik az összes szakma.
Ezt a sürgősséget fokozza a szigorító technológiai munkaerőpiac. Azok a diplomások, akik egyszer a bőséges lehetőségekre számítottak, most szigorúbb versenynek számítanak, mivel a vállalatok automatizálják a belépési szintű kódolási feladatokat az AI-vel.
Egyes szakértők azt sugallják, hogy a számítástechnika egyre inkább vállalhatja a liberális művészetek tulajdonságait, nagyobb értéket képviselve a kritikus gondolkodási és kommunikációs készségeknek a műszaki szakértelem mellett. Mary Lou Maher, a Computing Research Association számítógépes tudós és igazgatója elmondta a New York Timesnak, hogy a számítástechnikai oktatás jövője valószínűleg elmozdul a kódolástól, és ehelyett hangsúlyozza a számítási gondolkodást és az AI írástudást.

Válaszul a Nemzeti Tudományos Alapítvány a New Mexico Állami Egyetemmel együttműködve a Computing Research Association vezetésével indított egy kezdeményezést, amelyet a Computing Research Association vezet. A 18 hónapos projekt összehozza az oktatókat és a kutatókat az AI oktatás alapvető elemeinek meghatározására és a bevált gyakorlatok megosztására. „A sürgősség érzése, hogy sokkal több számítástechnikára van szükségünk – és több emberre -, akik tudnak az AI -ről a munkaerőben” – mondta Maher.
A Carnegie Mellon University, a számítástechnika régóta vezetője, az intézmények közé tartozik, amelyek újragondolják megközelítését. Ezen a nyáron a számítógépes tudomány osztályának oktatói találkoznak, hogy megvizsgálják, hogyan lehet a legjobban alkalmazkodni az új tájhoz.
Az AI „valóban megrázta a számítástechnikai oktatást” – mondta Thomas Cortina, az egyetemi programok professzora és társult dékánja. Támogatja a tantervet, amely ötvözi az alapvető számítástechnikát és az AI alapelveket a gyakorlati tapasztalatokkal új eszközök felhasználásával. „Úgy gondoljuk, hogy oda megy” – tette hozzá. „De szükségünk van -e mélyebb változásra a tantervben?”
Carnegie Mellonnál a professzorok egyénileg döntenek arról, hogy engedélyezik -e az AI -t osztályaikban. Tavaly az egyetem jóváhagyta az AI eszközök használatát a bevezető kurzusokon. Dr. Cortina megjegyezte, hogy sok hallgató kezdetben az AI -t „mágikus golyónak” tekintette a programozási feladatok elvégzéséhez, de gyakran „nem értette a kód felét”. Ez a felismerés – mondta – sokan arra késztettek, hogy újra összpontosítsanak a kód írására és hibakeresésére. „A hallgatók visszaállítják.”
Az egész országban a hallgatók óvatosan alkalmazkodnak ezekhez az új valósághoz. Sokan az AI eszközöket használják prototípusok felépítéséhez, hibák ellenőrzéséhez vagy technikai kérdések megválaszolásához, de attól tartanak, hogy a túl adagolás tompíthatja képességeit.
Az álláskeresés szintén kihívást jelentett. Connor Drake, a Charlotte -i észak -karolinai egyetem vezetője azt mondta, hogy szerencsésnek érezte magát, hogy 30 kérelmet nyújtott be, és végül kiberbiztonsági gyakorlatot indított a Duke Energynél. „A számítástechnikai diploma régen aranyjegy volt az ígéretes munkahelyek földjére” – mondta Drake. „Ez már nem ez a helyzet.”
A versenyképesség megőrzése érdekében Drake kibővítette tanulmányait a biztonságra és az intelligenciára összpontosító politológiában, és vezet egy egyetemi kiberbiztonsági klubot. Mint sok társa, a szigorúbb munkaerőpiachoz is alkalmazkodik. A CompTIA szerint a kétéves tapasztalattal rendelkező munkavállalók munkaterjesztései 65 százalékkal estek az elmúlt három évben, míg az összes tapasztalati szintű kiküldetés 58 százalékkal csökkent.
A bizonytalanság ellenére sok szakértő úgy gondolja, hogy az AI-asszisztált szoftverek piaca továbbra is növekedni fog. A technológiai innováció minden egyes hulláma – a személyi számítógépektől az okostelefonokig – történelmileg megnövekedett a szoftverek és a programozók iránti kereslet. Ezúttal az AI eszközök lehetővé teszik, hogy az emberek sok területen saját programokat készítsenek az iparág-specifikus adatok felhasználásával.
„A szoftverfejlesztési munkahelyek növekedése csökkenhet, de a programozásban részt vevő emberek száma növekszik” – jósolta Alex Aiken, a Stanford számítógépes tudomány professzora.