A vállalat leállította a szervereket, és tavaly eltávolította a játékot az ügyfelek könyvtáraiból

Forró burgonya: Sok felhasználó már megérti, hogy a digitális játék vásárlása általában licencet biztosít a szoftver eléréséhez – nem pedig a valódi tulajdonjog. Ritka azonban, hogy a kiadók visszavonják a címekhez való hozzáférést, amelyet az ügyfelek fizetnek, még akkor is, ha ezeket a játékokat kiszállították. Az Ubisoft’s The Crew kiemelkedik, mint egy különösen félelmetes eset, és jogi csatát vált ki annak érdekében, amit valóban azt jelenti, hogy „vásárol egy játékot”.

Az Ubisoft válasza a nemrégiben leállított online játékkal kapcsolatos peres eljárásra azt állítja, hogy a fizető ügyfelek soha nem volt a címe. Az ügy megújult jogszabályokat hívott fel a játékosok védelme érdekében, amikor a játékok elérik az élet végét.

Két kaliforniai felperes tavaly pert indított az Ubisoft ellen, miután a cég leállította a személyzet szervereit, hivatkozva az engedélyezési korlátozásokra. A kiadók gyakran leírják a vezetési játékokat, mint például a Crew és a Forza Horizont, amikor az autógyártókkal kötött megállapodások lejárnak.

A felhasználók általában megőrzik a hozzáférést az általuk megvásárolt játékokhoz, mielőtt a kiírást megcélozzák, és a fizikai lemezek gyakran továbbra is működnek. A legénység azonban csak online cím, és miután az Ubisoft deaktiválta a szervereit, a játék elindítása csupán korlátozott demo verziót indít. Ezenkívül az Ubisoft eltávolította a játékot az ügyfelek Ubisoft Connect könyvtáraiból, csak azok számára, akik a közelmúltban vásárolták meg.

A kaliforniai felperesek, akik évekkel ezelőtt vásároltak a 2014 -es címet, azt állítják, hogy az Ubisoft megtévesztette az ügyfeleket. Rámutatnak más játékokra is, amelyek offline módot kaptak, amikor méltányosabb precedensként érik el az élet végét.

Válaszul az Ubisoft azzal érvelt, hogy a legénység csomagolása egyértelműen kijelenti, hogy a vásárlás csak ideiglenes engedélyt nyújt, és hogy a követelés elévülése elfogadott. Ennek ellenére a vállalat ígéretet tett arra, hogy offline módokat vezet be a Crew 2 és a Crew Motorfest számára.

A felperesek aztán elfordultak, hogy azt állítják, hogy a legénység játékon belüli valuta a kaliforniai törvények szerinti ajándékutalványnak minősül, amely tiltja a lejáratot. Megmutatták a játék csomagolását is, amely kimondja, hogy az aktiválási kódok 2099 -ig maradnak érvényben, ami azt jelenti, hogy a játéknak addignak letölthetőnek kell maradnia. Ezenkívül a felperesek azt állították, hogy az elévülési idő csak 2023 -ban kezdődött, amikor az Ubisoft bejelentette a szerverek bezárására irányuló terveit.

Az Ubisoft döntésére válaszul egy petíció sürgette a kanadai kormányt, hogy vezessen védelmet az online játékok számára. A petíció benyújtói olyan jogszabályokat kérnek, amelyek megkövetelik a játékvállalatoktól, hogy távolítsák el a szerverfüggőségeket, és felülbírálják a végfelhasználói licencszerződéseket. A Stop Killing Games Initiative hasonló követelményeket irányít több kormánynál.

Ahogy a digitális vásárlások és az élő szolgáltatási játékok egyre gyakoribbá válnak, a kérdés messze nem oldódott meg. Az Ubisoft, miközben elősegítette előfizetési szolgáltatását, korábban azt javasolta, hogy a fogyasztók hozzászokjanak, hogy ne birtokolják a játékukat.

A Valve elismerte a jogi nyomást azáltal, hogy frissítette a Steam nyelvét, hogy tisztázza, hogy az ügyfelek nem vásárolnak a játékok állandó tulajdonjogát, a kaliforniai törvénynek megfelelően. Ezzel szemben a GOG gúnyolódott a Valve értesítésével azáltal, hogy hangsúlyozta annak politikáját, hogy DRM-mentes offline telepítőket kínáljon minden címhez.