Az Uber azt állítja, hogy az ügyfelek azt mondják, hogy úgy érzik, mintha „a fejükre fekszik”

Mi történt most? Az Uber peres eljárást indított a rivális Doordash ellen, azzal vádolva a társaságot versenyellenes taktikában. A kaliforniai Legfelsõbb Bírósághoz benyújtott panasz azt állítja, hogy a Doordash üzleti gyakorlatai igazságtalanul hátrányos helyzetben vannak a versenytársak és az éttermi partnerek ártalmasan azáltal, hogy korlátozzák a többszörös kézbesítési platformon való együttműködés képességét.

A peres eljárás középpontjában az Uber azzal vádolja, hogy Doordash-az USA vezető élelmiszer-kézbesítési szolgáltatása-az éttermeknek az első felek kézbesítési szolgáltatásainak kizárólagos vagy közel kizárólagos megállapodásainak nyomása. Ezek a szolgáltatások magukban foglalják a közvetlenül az éttermek webhelyein és alkalmazásain keresztüli megrendelések teljesítését.

Az Uber azt állítja, hogy a Doordash állítólagos taktikája magában foglalja a jelentős pénzügyi szankciók fenyegető éttermeit, vagy csökkenti a platformon való láthatóságukat, ha úgy dönt, hogy partnerként állnak a versengő szolgáltatásokkal. Az Uber szerint több ügyfél hasonlította a nyomást arra, hogy „a fejükhöz” fegyvert tartson, és Doordash -ra „monopolistának” nevezte.

A peres eljárás kiemeli egy olyan példát, amelyben egy névtelen „jelentős éttermi társaság” szerepel, amely állítólag visszavonult a tervezett Uber Direct bevezetéséből több márka között. Uber azt állítja, hogy az étterem ezt a döntést hozott, miután Doordash állítólag azzal fenyegetőzött, hogy növeli a harmadik fél kézbesítési szolgáltatásainak árát, ha az Uber Direct továbbra is használja.

Sarfraz Maredia, az Uber Amerika kézbesítési vezetője hozzátette, hogy a társaság egyre inkább panaszt kapott az éttermekből. A Maredia szerint ezek az éttermek azt állítják, hogy Doordash taktikája korlátozza a szabadságukat, és bünteti őket jobb alternatívák kereséséért.

Doordash azonban határozottan megcáfolta ezeket az állításokat. A társaság szóvivője elutasította az Uber állításait „megalapozatlannak”, és tulajdonította őket az Uber „képtelensége, hogy a kereskedők, fogyasztók vagy futárok minőségi alternatívát kínáljanak”.

Ez a jogi csata aláhúzza az élelmiszer-szállítási piac intenzív versenyét, különösen a fehér címke szállítási szolgáltatási ágazatban. Mind az Uber, mind a Doordash 2020 -ban elindította ezeket a szolgáltatásokat. Mindkettő lehetővé teszi az éttermek számára, hogy saját platformon keresztül kezeljék a megrendeléseket, míg a szállító cégek a színfalak mögötti logisztikát kezelik.

Az Uber azt állítja, hogy a Doordash az Egyesült Államok legnagyobb vállalati éttermeinek több mint 90 % -ánál kezeli az első felek szállítását, és azt állítja, hogy ezt a domináns pozíciót versenyellenes gyakorlatok révén sikerült elérni.

Ha az Uber peres eljárása sikeres, a Doordash számos jelentős következményekkel szembesülhet. Előfordulhat, hogy jelentős károkat kell fizetnie az Ubernek. Noha a pontos összeget nem határozzák meg a perben, az Uber azt állítja, hogy Doordash állítólagos gyakorlata miatt millió dolláros bevételt veszített el.

A bíróság azt is elrendelheti, hogy Doordash kiigazítsa üzleti modelljét, különös tekintettel arra, hogy miként tárgyalja az éttermekkel kötött szerződéseket. Ez potenciálisan magában foglalhatja az első fél kézbesítési szolgáltatások kizárólagos vagy közel kizárólagos megállapodásainak megtiltását.

Ezenkívül az Uber kedvező döntése lehetővé teszi a kisebb versenytársak számára, hogy vonzódjanak, potenciálisan változatosabb és versenyképesebb piaci tájat teremthetnek.

Ezenkívül a győzelem fokozhatja a szabályozók fokozott monopóliumellenes ellenőrzését ebben a térben – az Uber eredmény végül sajnálhatja.