A következő generációs oLED-Silicon panelek hatalmas fényerőt és pixel sűrűségnövekedést biztosítanak

A nagy kép: A virtuális valóság egyik legnagyobb kihívása az, hogy utánozzuk az élesség fajtáját, amelyet megszoktunk a TV -kben és a monitorokban – de a VR -ben a képernyő csak hüvelyk a szemétől. Míg a mai mainstream fejhallgatók, mint például a Meta Quest 3 (2 064 × 2,208 szemenként), a PlayStation VR2 (2000 × 2,040 szemenként) és az Apple Vision Pro (3 660 × 3200), a Samsung most a legkevésbé mutató előkészületeket tett, a Samsung most arra törekszik, hogy a legkevésbé látható. A vállalat olyan specifikációkat rögzített, mint például a legfeljebb 20 000 nites csúcsteljesítményszint és a 4K-os felbontás egy új OLED kijelzővé, amely legfeljebb 1,4 hüvelyk átmérőjű.

A Samsung a fülhallgató két verzióját kínálja. Van egy 15 000 nites változat, amely akár 5000 PPI-t is biztosít, és van egy 20 000 nites modell, amely 4200 PPI-vel büszkélkedhet. Mindkettő olyan technológiát használ, amelyet a Samsung szeret az OLEDOS -nak (OLED szilíciumon) hívni, ahol az OLED rétegeket közvetlenül a szilícium ostyákra helyezik. Ez lehetővé teszi az ilyen sűrű pixel -elrendezéseket, és ideálissá teszi őket a kompakt VR forma tényezőkhöz.

Ami azt illeti, hogy miért akarunk valami olyan fényt, amely olyan közel van a szemgolyóinkhoz, az azért van, mert a VR fejhallgatói valójában hatalmas fényerő -veszteségeket szenvednek optikájuk miatt. A palacsinta lencsék, amelyek elősegítik a fejhallgató vékony és hordozhatóságát, különösen nem hatékonyak, mivel a bejövő fény kb. 90% -a elveszik az átvitel során. A fényerőt befolyásoló másik tényező az alacsony perszisztencia megvilágítás-egy trükk a mozgás elmosódásának csökkentésére. Az UploadVR szerint a kombináció az állítólag 5000 nites kijelzőjével fejeződik be, mint egy 100 nites.

A Samsung új panelei, akár 20 000 nyers kimenetet is, azt jelentik, hogy még az összes optikai veszteség után a felhasználók a fülhallgatóban 300–400 niteket láttak, ami továbbra is értelmes ugrás a mai piacon lévő többi lehetőséghez képest. Az extra fényerő lehetővé teszi nemcsak az élesebb mozgás megjelenítését, hanem a vegyes valóságban valósághűbb napfény környezetét is.

A felbontási szempontból a Samsung demo egységeinek egyike 3888 × 3888 pixel, míg a másik a szemenként 4K-n túl nyújt. Adjon hozzá valódi RGB alpixel -elrendezéseket (ellentétben a fehér OLED -ekkel a mai prémium fejhallgatóban használt színszűrőkkel), és gazdagabb színek, mélyebb feketék és jobb hatékonyságúak. A Samsung 99% DCI-P3 lefedettséget is igényel, ami több, mint az Apple Vision Pro már lenyűgöző 92% -a.

Mindez szinte túl jól hangzik, hogy igaz legyen, de van egy fogás. A valódi RGB Micro-OLED gyártása szignifikánsan összetettebb és költségesebb, mint a jelenlegi szabvány. Tehát egyelőre a Samsung ezeket a paneleket K + F -ként helyezi el, és még nem áll készen a tömegtermelésre.