Az ausztrál indie stúdió Tyler videojáték -stúdiója (más néven TVGS) viharban vette az internetet, amikor 2025. március 24 -én kiadta debütáló játékát. „Az 1. jegyzék” egy kisvárosi kábítószer -kingpinré válásról szól, és ez az egyszerű horog segített neki néhány lenyűgöző számot szerezni a kapuból. 2025. április 6 -ig a játék lejátszójának grófja 455 652 volt. Azonban a magasztos figura eltalálásától számított egy hónapon belül az Internet „1. ütemterv” magassága elkezdett elhasználódni: május elejére a játék a játékosok közel 80% -át elvesztette.
Ez egy elég gyors fordulat, és az „1. ütemterv” még nem áll be, hogy még néhány évig megfelelően jelenjen meg. Jövője határozottan kissé bizonytalanabbnak tűnik, amikor egy hatalmas ember hagyta el a játékot. Hogyan veszít egy pillanatnyi ütés szinte az összes gőzt mindössze négy hét alatt? Láttuk, hogy hasonló dolgok történnek még nagyobb játékokkal: a „Fekete Mítosz: Wukong” rövid idő alatt elvesztette a játékosbázis 78% -át. Az „1. ütemterv” története nem egyedülálló a korai hozzáférési játéknál, de szerencsére azok számára, akik még mindig játszanak, vannak ígéretes jelek a játék jövőjéhez.
Túl hamar megnyílt a korai hozzáférés?
Mint sok más korai hozzáférési játékhoz, az „1. ütemterv” egy hatalmas darabot veszített el a játékosbázisból, mivel a játékosok általában nem rendelkeznek türelemre, hogy évek óta játsszanak, miközben a teljes kiadásra várnak. A TVGS korai hozzáférési kiadásának ütemezése nem az egyetlen oka annak, hogy az „1. ütemterv” küzdött a játékosok megtartása érdekében, ám ez valószínűleg nagy része. Az „1. ütemterv” kezdeti izgalmat váltott ki a játékosok körében, de mindenki tudja, hogy a teljes kiadás csak 2027 -ben lesz. Nincs sok ember, aki rendszeresen fog játszani, mivel a szolgáltatások csepegtetője a fejlesztőktől származik.
Nagyon kevés játéknak van olyan sikertörténete, mint a „Hades”, ahol a korai hozzáférési periódus az idő múlásával lassan felépíti a hype -t. Leginkább azok a játékosok, akik az első napon a korai hozzáférési címbe merülnek, általában csak időről időre jelentkeznek vissza. Nem minden frissítés lesz akciódús és új tartalommal teli, így sok játékos visszatér egy játékhónapra, vagy akár évekre is az úton, amikor több frissítést adtak ki. Nagy esély van arra, hogy az „1. ütemterv” soha nem fogja legyőzni a jelenlegi mindenkori játékosok számát, de ezek közül a játékosok közül sok valószínűleg véletlenszerű időpontban felbukkan, hogy megnézze, mit adtak a TVG-k az élményhez.
A Hyland Point világossá teszi a tevékenységeket
Az „1. ütemterv” egy másik korai hozzáférési hiba áldozata: a játék világos a tartalomon. A játékosok észrevették, hogy a kábítószer -kereskedelem mellett nagyon kevés tennivaló van. A méltányosság kedvéért a drogok készítése és értékesítése a játék legfontosabb pontja, de a közel-totális melléktevékenységek hiánya miatt a Hyland Point városa üresnek érzi magát, ha időt vesz igénybe, hogy elkezdje vándorolni rajta. A város fantasztikus homokozója a játékban szereplő összes kábítószerrel kapcsolatos mechanikához, de ez természetesen nem egy magával ragadó felfedezés. A korai hozzáférési szabványok szerint az „1. ütemterv” valójában robusztus funkciókkal és játékmechanikával rendelkezik, de lényege, hogy a játék még messze nem fejeződik be.
A játékosok észrevették, hogy néhány napos kábítószer -raktárak felépítése és a Hyland Point állampolgárságának megrontása után gyorsan elfogynak a tennivalók. Ezen a ponton nincs végjáték, és kevesebb, mint tucat órát vesz igénybe az összes rendelkezésre álló gyógyszer és a kellékek feloldása. A játék végül hozzáadja a rivális kábítószer -bandákat és mindenféle új konfliktust a játékosok számára. Az időközben unatkozó játékosok visszatérnek az „1. ütemterv” -re, miután ezeket a változásokat végrehajtották? Csak az idő fogja megmondani.
A pert pletykák nem segítettek a dolgoknak
A TVGS nem volt az első fejlesztő, aki egy olyan játékot látott el, amelyben a játékos kábítószer -birodalmat épít egy gyanútlan városban. Valójában az „1. ütemterv” néhány feltűnő hasonlósággal rendelkezik egy másik, a „Drug -kereskedő Simulator” nevű játékhoz, amelyet öt évvel korábban adtak ki. A Byterunners által kifejlesztett „Drug -kereskedő Simulator” eltalálja a TVGS korai hozzáférési játékának minden alapvető jegyzetét. Nem tartott sokáig, amíg az emberek elkezdték észrevenni a hasonlóságokat, főleg azért, mert az „1. ütemterv” felrobbant, és gyorsan meghaladta a „Kábítószer -kereskedő szimulátor” sikerét. A pletykák elkezdtek terjeszteni, hogy a „Drug -kereskedő Simulator” kiadói filmjátékok SA -t a TVG -kkel szemben beperelnek a szerzői jogok megsértése miatt, és ezek a pletykák elég széles körben elterjedtek, hogy a filmjátékok SA -val foglalkoztak velük.
„Nincs peres eljárás” – olvasható részben a kiadó nyilatkozata. „Nem az a szándékunk, hogy megakadályozzuk a TVG -ket a játékuk eladásában vagy fejlesztésében. Vizsgálják meg a játékok közötti hasonlóságok természetét, mivel az előzetes jogi elemzés azt jelezte, hogy esetleg jogsértés történt. Az elemzés és a vizsgálat szükséges a vélemények megismétlése szempontjából, hogy a játékok nagyon hasonlóak. Ha nem vizsgálták meg, a filmjátékok, a filmjátékok, és a hegózatlanság miatt.” A nyilatkozat világossá tette, hogy a jogi lépés nem valószínű, de nem zárta ki. Nem kétséges, hogy az „1. ütemterv” eltávolításának fenyegetése miatt a közösség egy része elkerüli a játék túlzott befektetését.
Az 1. ütemtervnek van jövője?
Az „1. ütemterv” elvesztette aktív játékosainak többségét, de az emberek, akik ragaszkodnak, szenvedélyesen szenvednek különösen a játék egyik aspektusáról: a rajongók örömmel fogadják, hogy egy multiplayer játék, amely inkább a viccekről és az ostoba szórakozásról szól, mint a versenyről. „Úgy gondolom, hogy van egy olyan co-op játék, amely nem veszi magukat túl komolyan”-írta a Redditor U/Biedermanns, az U/Rudesize7563 válaszával: „Ez az emberek szeretnének jól érezni magukat a barátokkal. Ezekben az időkben senkinek többféle módja van a stresszhelyzethez.”
Csak az „1. ütemterv” lejátszhat, de a játék valóban egy baráti társasággal nyílik meg. A játékosok és az értékelők egyaránt dicsérték a multiplayer módot, és amikor a játékot ebből a szempontból nézi, a jövő fényesnek tűnik. A csúcspontján az „1. ütemterv” félmillió játékosnál bezárult, de még 78% -uk elvesztése után még mindig mintegy 100 000 felhasználót vonz be minden nap. Egy indie multiplayer játékhoz, amely még mindig korai hozzáférésben van, ezek a számok továbbra is lenyűgözőek. Lehet, hogy az „1. ütemterv” nem tudja tartani a videojátékokat, amelyek 2025 -ben elrobbantanak, de még mindig van jövője.