Az „Alien” az egyik legfélelmetesebb sci-fi film, amelyet valaha készítettek, de a sorozat egésze elég gyorsan elmozdult a horror műfajtól. De míg az „Aliens” és az összes többi folytatás cselekvés-orientált irányba veszi a dolgokat, van egy „idegen” projekt, amely még félelmetesbb, mint Ridley Scott eredeti remekműve.

A 2014-es „Alien: Isolation” egy első személyű túlélési horror játék, amely örökké kísérti a rémálmokat. A Creative Assembly által kifejlesztett játék Amanda Ripley, a Sigourney Weaver karakterének a filmekből származó cipőjébe helyezi Önt, és vérszomjas Xenomorph -t küld Ön és az egész legénység után. A játék titka a Xenomorph So Scary elkészítéséről egy speciális motor, amelynek forradalmian új megközelítése van az ellenség AI -hez. Az egyedi mechanikájának és a világépítés intenzíven részletes érzékének köszönhetően az „Isolation” rajongói kedvencévé vált, amelyet ma még mindig megismételnek.

2014 óta más „Alien” játékokat kaptunk – köztük néhány hihetetlenül, mint például az „Aliens: Dark Descent” -, de egyiküknek sem sikerült eléggé teljesítenie az „Alien: Isolation” -et. Itt egy pillantást vetünk arra, hogy a Kreatív Közgyűlés miként sikerült létrehoznia a legfélelmetesebb címet az egész „Alien” franchise -ban.

Alien: Az izolálás egy eredeti motoron fut

Bárki, aki az „Alien: Isolation” -ot játszotta, azt fogja mondani, hogy a játék teljesen egyedi. Nem csak az, hogy az „elszigeteltség” egyfajta analóg-punk esztétikával rendelkezik, amely közvetlenül az 1978-as „Alien” filmből származik, hanem azt is, hogy a játékmenet, különösen az idegen, olyan módon reagál, amelyre soha nem számíthat. Minél mélyebben megy a játékba, annál okosabban látszik az idegen. Ahogy a horror növekszik, úgy érzi, hogy a Xenomorph valóban megismeri a szokásait, és reagál minden egyes mozdulatára.

Annak érdekében, hogy a játékosokban ezt az érzést hozzon létre, a kreatív összeszereléshez egy teljesen új motor felépítéséhez volt szükség. Ez óriási vállalkozás volt a játék fejlesztési folyamatában, de ez volt a legfontosabb alkotóeleme annak is, hogy az „elszigeteltség” olyan félelmetes legyen. „Valami, amit nagyon korán megtanultunk, az az, hogy nem tudtunk volna olyan ellenséget készíteni, amelyet szkriptünk” – mondta Gary Napper vezető játéktervezője az MCV -nek. „Sokat fogsz meghalni, ami azt jelenti, hogy sokat újraindít, és ha az idegen szkripteket, akkor ugyanazt a viselkedést látnád. Ez az idegen kiszámíthatóvá és sokkal kevésbé ijesztővé válik.”

A kreatív összeszerelés minden bizonnyal kiszámíthatatlanná tette a Xenomorph -t, de annak ellenére, hogy a játék hogyan érzi magát, az idegen valójában nem tanul, ahogy megy. Ehelyett a fejlesztő úgy hozta létre ezt az érzést, hogy egyre több magatartást kaphat a Xenomorph számára a játék előrehaladtával. Alapvetően a lénynek rendkívül bonyolult mozgókészüléke és válaszrendszere van, és ezek a mozdulatok és válaszok még mélyebbre és összetettebbé válnak a játék folytatásakor.

Az elszigeteltségnek az egyik legjobb idegen története van

Legyünk őszinték: A részletes mesemondás soha nem volt az „idegen” franchise erős öltönye. Persze, vannak olyan filmjeink, mint az „Alien” és az „Aliens”, de van „Alien: Resurrection” és az „Alien vs. Predator” filmek is. A rajongók azt veszik, amit kaphatnak, de megdöbbentően az „Alien: Isolation”, az egész sorozat egyik legerősebb története. Ez egy nagy oka annak, hogy ez még mindig annyira jól megfontolt a játékosok és a franchise rajongói között.

„Egy olyan történetet akartunk mondani, amely igazán szorosan kapcsolódott az első filmhez” – mondta az IS -izoláció „Creative vezető Alistair Hope a PC Gamer -rel készített interjúban. Ennek segítése érdekében a 20th Century Fox kreatív közgyűlésnek adta az „Alien” archív anyag kincsleletét, amellyel együtt dolgozhat, a hajótervektől a korai koncepció művészetéig, a több ezer fotóig. A csapat az összes adatot arra használta, hogy olyan játékot hozzon létre, amelynek alapja az „Alien” franchise DNS, ám rajongóiként saját lelkesedésüket használták a cselekmény alakításához.

A történet sikere az „Isolation” -ben valóban a Creative Közgyűlés főszereplőjének választásának eredménye. Amanda Ripley -t megemlítik az „Aliens” törölt jelenetében, de a legtöbb ember, aki az „idegen” filmeket nézte, nem veszi észre, hogy Ripleynek biológiai lánya van. Az Amandára összpontosítva a játék fejlesztői elegendő helyet tudtak kihozni, hogy elmondhassanak egy eredeti történetet, miközben még tematikusan és érzelmileg kapcsolódtak a filmek Ripley történeteihez.

Az izolációnak van egy webes sorozata

Az „Alien” franchise előtte a történelem összes legnépszerűbb játékát elhelyezi, tehát nem meglepő, hogy rengeteg franchise rajongó van, akik nem játékosok. Emiatt az „Alien” rajongói bázis hatalmas szövője soha nem fogja megtapasztalni az „Alien: Isolation” -on keresztüli pulzusdaraboló adrenalinot. Soha nem fogják tudni az izgalmat, hogy abban a pillanatban eldöntik, hogy a cselekvési módszer a túlélés legjobb esélyéhez vezet, ám szerencsére még mindig megtapasztalhatják Amanda Ripley hihetetlen történetét.

Van egy „Isolation” webes sorozat, amely elmarad a történetet a játékból, és érdemes megnézni a játékosokat és a nem játékosokat egyaránt. A hét epizód sorozat öt évvel a játék után debütált, így néhány rajongó számára radar alatt repült. Kevés hátránya van (a rajongók egyrészt gyakran panaszkodnak animációs stílusáról), de ez a játék teljesen hű adaptációja. A sorozat nyilvánvalóan nem képes megragadni az összes főbb elemet, amely az „elszigeteltséget” olyan szeretetté teszi, de ez egy nagyszerű módja annak, hogy gyorsan megtapasztaljuk Amanda történetét.

A játék egy tartós rajongói bázist inspirált

Az idő hihetetlenül kedves volt az „idegen: elszigeteltség” számára. A játék több mint 2,1 millió példányt adott el, amelyeket a Sega kiadó alulteljesítő elvárásokként számolt be. Ezenkívül debütált az IGN megdöbbentő 5.9 csillagos áttekintésén is, ahol sok keserű rajongói megjegyzés online helyezkedik el a játék rossz értékesítéséért. Ezek a számok úgy tűnik, hogy az „elszigeteltség” lábjegyzetnek kell lennie a játéktörténetben, de természetesen valójában minden idők egyik legnagyobb túlélési horrorjátékának vált ismertté.

A durva kezdete ellenére a „Isolation” végül olyan játékosokat talált, akik abszolút szeretik, köztük az „Alien: Romulus” rendezője, Fede Álvarez, aki a játékot a filmjére befolyásolja. Valójában annyira befolyásolta őt az „elszigeteltség”, hogy a film tartalmaz egy húsvéti tojás tisztelgést a játékhoz. „A filmet oly módon állítják be (hogy) minden alkalommal, amikor valami rossz történik, látni fog egy telefont” – mondta Alvarez a Total Filmnek. „A játékban minden alkalommal, amikor tudta, hogy van egy telefon, akkor megy:” F …, egy rossz darabba készülek. ” Ugyanaz a dolog (a „Romulus” -ban). „

Az „izoláció” számos imádnivaló blogbejegyzés és Reddit megjegyzés tárgyát képezi, és a rajongók gyakran dicsérik a légkörét, a rettegési lehetőségeket és a vadul innovatív játékmenetet. Az „Isolation” -et rendszeresen hívják fel a 2010 -es évek hihetetlen játékai listáján, és nevét néha még a minden idők legjobb játékának listáján is lebegik. A játékosok folyamatosan újból meglátogatják és ajánlják a Kreatív Közgyűlés horror remekműjét, és ami egykor flop volt, olyan játék lett, amelyre az emberek örökké emlékezni fognak.

Egy folytatás úton van

Az „Alien: Isolation” rajongói egy évtizedet töltöttek, imádkozva, koldulva és könyörgve a folytatást. Mivel az „Isolation” csalódott kiadója, a SEGA értékesítése 2014 -ben, a rajongók többsége azt gondolta, hogy reményeik hiába vannak. Aztán, 2024 októberében, a Kreatív Közgyűlés bebizonyította, hogy az „elszigeteltség” öröksége legyőzte a játék kezdetben rossz értékesítését, amikor végül a hivatalos folytatást tett.

Az „Isolation” debütálásának tízéves évfordulóján Alistair Hope kreatív igazgató bombázott. Az X -nek közzétett nyilatkozatában azt mondta: „Ma örülök, hogy a csapat nevében megerősíthetem, hogy az„ Alien: Isolation ”folytatása a korai fejlődésben van.” A válaszok megfelelően lelkesedéssel és végtelen kérdésekkel robbantanak fel a közelgő játékkal kapcsolatban.

Sajnos a kreatív összeszerelés és a játékban részt vevő mindenki rendkívül szoros ajkakkal rendelkezik a folytatás körül. Hope nyilatkozatában azt mondta: „Bízunk benne, hogy további részleteket oszthatunk meg veled, amikor készen állunk.” Ez a megjegyzés, amely párosul azzal a ténnyel, hogy a folytatás csak a korai fejlődésben van, azt jelenti, hogy valószínűleg még évekig várhatunk, mielőtt megkapnánk a kezünket az „Alien: Isolation 2” -en.